انواع کیف پول ارز دیجیتال

انواع کیف پول ارز دیجیتال

بررسی انواع کیف پول ارز دیجیتال

در این مقاله میخواهیم به کیف پول های ارز دیجیتال نرم افزاری و به بررسی مزایا و معایب انها بیشتر بپردازیم و در انتها بعضی از مهم ترین انها را با هم بررسی کنیم.
 همان طور که در مقاله کیف پول های ارز دیجیتال اشاره به گرم بودن و سرد بودن کیف پول ها اشاره کردیم امروز به سراغ انواع کیف پول های گرم از نوع نرم افزاری میرویم.

کیف پول ارز دیجیتال
انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپی

همان طور که به خاطر دارید یکی از کیف پول های نرم افزاری بر روی دسکتاپ بود که به والت هایی در یک لپ تاپ یا کامپیوتر اجرا و نصب گردد میگویند و به صورت کلی کیف پول هایی هستند که از نظر امنیت و هم از نظر راحتی در دسترس هستند مانند کیف پول اتمیک و کیف پول الکتروم و… که از سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌ کند که در ادامه به بررسی انها میپردازیم.

کیف پول ارز دیجیتال اکسودوس (Exodus)

کیف پولی است که اختصاصی برای دسکتاپ ارائه شده است و از سایر پلتفرم‌ ها پشتیبانی نمی‌ کند. اکسودوس نسبت به رقبای خود جدیدتر و کمتر شناخته شده است اما منوی ساده و رابط کاربری جذاب آن باعث شده تا خیلی سریع محبوبیت پیدا کند. این کیف پول به جز بیت کوین از چندین و چند ارز دیجیتال دیگر هم پشتیبانی می ‌کند.
اکسودوس آی ‌پی ایران و کشورهای تحت تحریم را بسته است اما از آنجایی که دسترسی به دارایی‌ ها ندارد، خطری برای کاربران ایجاد نمی ‌کند و می ‌توان با تغییر آی‌ پی از آن استفاده کرد.

مزایا:۱.استفاده اسوده و راحت کاربر ۲.پشتیبانی از ارز های مختلف
معایب: متن باز نبودن

کیف پول ارز دیجیتال اتمیک (Atomic)

کیف پول اتمیک؛ یک کیف پولی بیت کوین برای کامپیوتر است که به صورت غیرمتمرکز کار می ‌کند و از سیستم عامل‌ های ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می ‌کند. می ‌توانید در این کیف پول علاوه بر بیت کوین، از بسیاری کوین ها هم پشتیبانی میکند.
در کیف پول اتمیک و بدون نیاز به صرافی ها با استفاده از قابلیت سواپ به خرید و فروش کوین‌ ها بپردازید.

مزایا: ۱.امنیت بالا  ۲.کارمزد کم ۳.دارای قابلیت سواپ ۴.پشتیبانی از انواع سیستم عامل ها ۵.پشتیبانی از کوین های مختلف
معایب: وجود برخی ایرادات فنی

کیف پول ارز دیجیتال الکتروم (Electrum)

کیف پولی با امکان شخصی ‌سازی بالا است. به خاطر اینکه که برای تنظیمات گزینه ‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد، هم افراد تازه‌ کار و هم حرفه‌ای‌ ها می‌ توانند از آن استفاده کنند. الکتروم را به می ‌توان یکی از کیف پول‌ های رسمی و اصلی بیت کوین دانست که برای استفاده از آن نیاز به دانلود کل بلاک چین نیست.
با توجه به این که کیف پول الکتروم پیشرفته است ولی ظاهر ساده‌ ای دارد و استفاده از آن مشکل نیست اما شاید برای تازه کارها و مبتدی ها رابط کاربری مناسبی نداشته باشد. که از نظر امنیت در بین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپی بسیار مطرح میباشد.

مزایا:۱.امنیت بسیار بالا ۲.راه‌ اندازی آسان ۳.شخصی ‌سازی بالا
معایب :رابط کاربری کم

کیف پول ارز دیجیتال موبایل


همان گونه که به یاد دارید یکی از بهترین و محبوب ترین والت های موجود در حال حاضر میتوان به تراست ولت اشاره نمود که برای هم سیستم عامل اندروید و هم ای او اس موجود میباشد

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی کوین بیس (Coinbase)

Coinbase معروف‌ ترین صرافی ارز دیجیتال است که امکان نقل و انتقال انواع ارزهای معروف مثل بیت کوین، اتریوم؛دوج و… را به شما می ‌دهد. اگر به ‌تازگی با دنیای رمز ارزها آشنا شده‌ اید، کیف پول کوین بیس یکی از بهترین کیف پول‌ ها برای شروع است. این کیف پول را می‌توانید به ‌عنوان یک نرم‌ افزار برای سیستم عامل های اندروید و iOS دانلود کنید. رابط کاربری آن بسیار ساده است. درصورت نیاز می‌توانید به ‌صورت کاملاً یکپارچه با صرافی Coinbase از آن استفاده کنید و تراکنش ‌های خودتان را به‌راحتی انجام دهید. برخلاف کیف پول های صرافی، این کیف پول کاملاً غیرامانی است و تنها خود شما به کلیدهای خصوصی آن دسترسی دارید. این کلید با استفاده از یک عبارت ۱۲ کلمه‌ ای در زمان نصب ایجاد می‌شود؛ به همین دلیل کیف پول صرافی Coinbase و کیف پول اپلیکیشنی آن تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند. با وجود این، سازگاری این دو کیف پول با هم سبب شده است که ارسال و دریافت ارزهای مختلف از طریق آن ‌ها به‌ سادگی انجام شود.

کیف پول ارز دیجیتال موبایلی تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تراست یک کیف پول چند ارزی است که وابسته به صرافی بایننس است. این کیف پول برای پلتفرم ‌های موبایلی چه ای او اس چه اندرویدی طراحی شده است و به کاربران موبایلی امکان ذخیره، دریافت و پرداخت ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند در حال حاضر تراست والت از کوین ‌های بسیاری از جمله بیت کوین، ریپل، کاردانو، دوج کوین، لایت کوین و بایننس کوین پشتیبانی می‌کند

مزایا:  ۱.امکان مشاهده به صورت انی ۲.دسترسی امن ۳.پشتیبانی از وب۳ ۴.نصب و استفاده کاربری اسوده
معایب: ۱.امینیت نسبتا کمتر نسبت به رقبا ۲.پشتیبانی نکردن از سیستم عامل های مک و ویندوز

کیف پول ارز دیجیتال بلاکچین (blockchain)

blockchain یکی از بهترین برنامه‌ های کیف پول ارز دیجیتال است که با بیت کوین کار می‌کند و ویژگی‌ های بسیاری دارد. برخی از این ویژگی‌ ها شامل مبدل ارز، امکان ارسال و دریافت و پرداخت با بیت کوین، احزار هویت دو عاملی است.

مزایا: ۱.محاظت از پین
۲.پشتیبانی از 18 زبان 
۳.مسدود کردن tor و پشتیبانی از QR کد است
معایب:۱.متمرکز بودن ۲. نیاز به وارد کردن ایمیل

کیف پول ارز دیجیتال
کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال تحت وب

در این نوع پلتفرم نیز میتوان گفت والت متامسک – MetaMask پیشرو در این سیستم میباشد که به صورت افزونه در دسترس عموم قرار گرفته است.

کیف پول ارز دیجیتال متامسک (MetaMask)

یکی دیگر از بهترین انواع کیف پول ارز دیجیتال قابل استفاده روی مرورگر وب دسکتاپ، کیف پول متامسک است. البته این والت مخصوص اتریوم و توکن‌ های مبتنی بر استاندارد ERC20 است. در صورتی که شیفته پلتفرم اتریوم بوده و از توکن ‌ها و اپلیکیشن ‌های غیر متمرکز آن زیاد استفاده می‌ کنید، حتما متاماسک را دانلود و نصب کنید. MetaMask در قالب یک افزونه به مرورگر فایرفاکس، کروم مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
مزایا:۱.مرورگر دی اپ ۲.ذخیره کردن NFT. ۳.رابط کاربری ساده
معایب:۱.آنلاین بودن

کیف پول ارز دیجیتال تحت وب کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس یکی از بزرگترین صرافی ‌های کریپتوکارنسی دنیا است. والت تحت وب آن که با پلتفرم صرافی یکپارچه شده است، از رابط کاربری بی‌ نظیری بهره می ‌برد. برای افراد تازه کار، یادگیری نحوه کار با آن بسیار راحت است. از تعداد زیادی کوین و توکن پشتیبانی شده و می‌توان به وسیله فعال‌ سازی احراز هویت دو مرحله ‌ای، یک لایه امنیتی اضافی دور دارایی‌های خود کشید.

کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری


این نوع کیف پول ها در مدل و برند های مختلفی ارائه میگردد که یکی از برند های مطرح ledger میباشد و از دیگر برند های معتبر در این حوزه به کول ولت – Cool Wallet که کاملا مشابه کارت اعتباری است نیز اشاره کرد که در ادامه به انواع و تفاوت انها میپردازیم.

محصولات شرکت لجر محبوب‌ترین کیف پول‌ های سخت افزاری موجود در بازار هستند و چند میلیون کاربر از آن ‌ها استفاده می‌کنند و این ولت سخت‌ افزاری رابط کاربری ساده‌ ای داشته و همین خصوصیت آن باعث شده تا مناسب استفاده هر کاربری با هر سطح دانش از حوزه کریپتو باشد. که معروف ترین انها نانو اس و نانو اکس هستند.
کیف پول لجر نانو اس(Ledger nano s)
کیف پول سخت ‌افزاری لجر نانو اس، یکی از برترین و در ضمن ایمن ‌ترین کیف پول ‌های سخت‌ افزاری رمز ارزها به شمار می‌رود. این ولت ارز دیجیتال به ‌وسیله یک قاب محافظ فلزی پوشیده شده است که کاربرد این پوشش، محافظت از صفحه ‌نمایش و همچنین بدنه دستگاه در برابر ضربات احتمالی و همچنین به‌ نوعی پنهان کردن ماهیت دستگاه از لحاظ ظاهری از دید افراد است.
از طرفی این کیف پول سخت‌افزاری به‌ وسیله یک کابل USB و به شکلی بسیار آسان و با سرعت بالا به رایانه شخصی فرد متصل می‌شود.
کیف پول لجر نانو اکس(Ledger nano X)
این ولت مدلی پیشرفته تر از لجر نانو اس است و به ‌نوعی در طراحی آن نقاط ضعف لجر نانو اس برطرف شده و حال این ولت به یکی از برترین و محبوب‌ترین کیف پول ‌های ارز دیجیتال میباشد.
جنس بدنه این ولت از فولاد ضد زنگ و پلاستیک بوده و در داخل جعبه آن یک کابل USB و همچنین یک دفترچه راهنما وجود دارد. از طرفی این ولت ارز دیجیتال از حدود هزار و سیصد ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و به‌ طور تقریبی می‌توان کلیه رمز ارزهای شناخته ‌شده موجود در بازار را در آن ذخیره و نگهداری کرد.
همچنین لجر نانو اکس این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که بدون نیاز به کابل USB و توسط بلوتوث کیف پول خود را به رایانه و تلفن همراه متصل کنند. جدا از این موارد، این کیف پول سخت‌ افزاری نیز همچون مدل پیشین خود دارای ۲ لایه امنیتی است.
در حقیقت مکانیزم کارکرد لجر نانو اکس به این شکل است که پس از هر مرتبه راه ‌اندازی آن، بایستی اقدام به واردکردن یک پین کد و یک رمز عبور کرد در آخر نیز بد نیست بدانید که تنها ایرادی که به لجر نانو اکس وارد است، قیمت بالای آن است که همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد از خرید این ولت ارز دیجیتال پشیمان شده و به سراغ دیگر نمونه ‌های مشابه موجود در بازار بروند.

یکی از زیباترین و خوش‌ دست ‌ترین کیف پول‌ های سخت‌ افزاری است. این کیف پول مانند کارت اعتباری طراحی شده است و حمل و استفاده از آن به آسانی انجام می‌شود و
صفحه نمایش کوچکی نیز بر روی آن قرار دارد که با استفاده از بلوتوث به راحتی به تلفن همراه متصل می شود. در نتیجه به راحتی می توانید ارز های خود را بررسی کرده و اقدام به پرداخت و ارسال سفارش های خود کنید.

کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری

سوالات متداول 


آیا کیف پول سخت‌ افزاری که انتخاب می‌کنیم، حتماً باید دارای صفحه ‌نمایش باشد؟

خیر، لزومی برای برخورداری کیف پول از این قابلیت وجود ندارد، ولی استفاده از کیف پول ‌هایی با چنین خصوصیتی، فرایند مشاهده و تأیید تراکنش‌ ها را برای شما راحت ‌تر و ایمن ‌تر می‌سازد؛ چراکه با استفاده از صفحه‌نمایش تعبیه‌شده بر روی ولت‌ های سخت‌ افزاری، شما می‌توانید تمامی جزئیات تراکنش‌ های خود را مشاهده کرد و بدین ترتیب قابلیت هک ولت شما نیز تقریباً غیرممکن خواهد بود.

آیا فرایند راه‌ اندازی و نصب اولیه کیف پول ‌های سخت‌ افزاری سخت است؟

ولت ‌های سخت ‌افزاری دارای یکی از آسان‌ ترین و ساده ‌ترین مراحل نصب و راه‌ اندازی در میان کیف پول‌ ارزهای دیجیتال هستند و نصب و راه‌ اندازی اولیه آنها فقط در چند قدم ساده انجام می ‌گیرد.

اگر کیف پول سخت‌ افزاری من آسیب ببیند یا به سرقت رود، تکلیف دارایی ‌های من چه می‌شود؟

دارایی ‌های شما از بین نخواهند رفت و شما فقط و فقط به ‌وسیله عبارت بازیابی که در فرایند راه‌ اندازی اولیه برای شما نمایش داده می‌شود، قادر خواهید بود تا دارایی ‌های دیجیتال خود را بازیابی کرده و مجدداً به آنها دسترسی داشته باشید

آیا امکان دارد اگر رایانه من آلوده به ویروس باشد، بااتصال کیف پول سخت‌ افزاری به آن، ویروس به کیف پول نیز انتقال پیدا کند؟


ابداً این اتفاق نمی ‌افتد. در حقیقت همان‌ گونه که در این مطلب توضیح دادیم، با توجه به سطح امنیت بسیار بالایی که کیف پول‌ های سخت‌ افزاری از آن ‌ها برخوردار هستند، عملاً امکان ورود ویروس و بدافزارها به آنها غیرممکن است و بدین ترتیب هکرها نمی‌توانند حتی به ‌وسیله ویروس‌ها و بدافزارها نیز اقدام به دسترسی به دارایی‌های کیف پول شما داشته باشند.

در راه ‌اندازی اولیه کیف پول ‌های سخت‌ افزاری، به چه نکاتی باید بیشتر از همه توجه کنم؟

شما در راه‌ اندازی اولیه کیف پول‌ های سخت‌ افزاری بایستی دقت کنید که پس از تعیین پین کد خود، یک عبارت بیست و چهار کلمه‌ ای  برای شما به نمایش درمی ‌آید و شما بایستی این عبارت را یادداشت کرده و آن را در مکانی ایمن نگهداری کنید تا در مواقع ضروری همچون مفقود یا دزدیده شدن و همچنین خرابی دستگاه کیف پول خود، از آن استفاده کرده و دارایی ‌های دیجیتال خود را بازیابی کنید.

جمع بندی

کیف پول سخت ‌افزاری در کنار مزیت ‌های فوق‌العاده، معایبی هم دارد که امنیت صددرصدی را تضمین نمی‌کنند و همچنین هکرهای حرفه ‌ای می‌توانند در صورت دسترسی فیزیکی به کیف پول سخت ‌افزاری، از دستگاه شما سو استفاده کنند ولی با این حال، تاکنون در دنیای واقعی کیف پول ‌های سخت‌ا فزاری از نظر امنیت و رضایت مصرف‌ کننده از امتحانشان سربلند بیرون آمده و اگر قصد نگهداری بلندمدت دارایی ‌هایتان را دارید و اگر امنیت کیف پول ‌های نرم ‌افزاری برایتان کافی نیست، می‌توانید یک کیف پول‌ سخت ‌افزاری تهیه کنید و با انتخاب یکی از کیف پول های برتر نسبت به کارکرد خود، می توانید با خیال راحت در این زمینه سرمایه گذاری کنید و امیدوارم مطالب مفید و همیشه پر سود باشید.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0