وبلاگ

بهترین پروژه های متاورسی 2022 + یهترین کوین های متاورس با قیمت لحظه ای

بهترین پروژه متاورس ۲۰۲۲
معرفی

بهترین پروژه های متاورسی 2022 + یهترین کوین های متاورس با قیمت لحظه ای

اگر نگاهی به لیست کامل ارزهای دیجیتال به همراه قیمت لحظه ای بیاندازید متوجه میشویم که بیش از ۶ هزار ارز در مارکت های محتلف وجود دارد و این ارز ها در دسته بندی های مختلفی قرار میگیرند که یکی از این دسته بندی ها کوین های متاورسی میباشد که در ادامه بهترین پروژه های متاورسی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

در ادامه مقاله همراه ما باشید تا هم با اینکه متاورس چیست آشنا شویم و هم بهترین پروژه های متاورس را بررسی کنیم و ببینیم کدام یک ارزش سرمایه گذاری دارند.

متاورس چیست یا بهتره بگوییم کجاست؟

متاورس یکی از قویترین پلتفرم های مرتبط با حوزه ارز دیجیتال میباشد که در چند وقت گذشته بسیار ترند شده است و پروژه های بسیار زیادی تا به حال در این پلتفرم راه اندازی شده اند و افراد بسیار زیادی در سر تا سر دنیا در این پروژه ها سرمایه گذاری کرده اند.

نیل استفنسون نویسنده ای در حوزه رمان علمی تحیلی شخصی بود که ایده پایه و اصلی متاورس از تخیل او زاییده شد. رمان سقوط برف او مفهومی با نام متاورس را توصیف میکند که در حدود بیش از ۳۰ سال پیش نوشته و منتشر شده است.

متاورس مفهومی است که در حوزه وب نسل سه مطرح و اجرا شد و خود مفهوم وب نسل سه بحث گسترده ایست که توضیح آن در این مقاله نمیگنجد.

متاورس از زمانی که مارک زاکربرگ نیز از آن حمایت کرد و آن را انقلابی در دنیا دانست در بین مردم نیز بیشتر جا افتاد و مردم برای ورود به این حوزه راغب تر شدند. البته اقدامات زاکربرگ فقط در جهت حمایت نبود و نام Meta را جایگزین شرکت خود کرد و در ادامه بیشتر به تاثیر این حرکت در بازار ارز های دیجیتال میپردازیم.

آیا متاورس برای سرمایه گذاری مناسب است؟

یکی از سوالاتی که برای بیشتر کسانی که نام متاورس به گوش آن ها خورده است سوالاتی در زمینه ارز سرمایه گذاری کردن دارد یا خیر و اینکه به چه صورت وارد این حوزه شوند و روی کدام پروژه ها سرمایه گذاری کنند.

برای پاسخ کلی به این سوال باید بگوییم از نظر ما بله ارزش سرمایه گذاری بلند مدت دارد هر چند که پروژه هایی مانند دیسنترالند و سندباکس تا کنون سود های خیلی زیاد و خوبی به کاربران داده اند ولی نظر ما بیشتر به سرمایه گذاری بلند مدت در این زمینه هست زیرا هنوز پروژه های متاورس به اندازه کافی جا نیافتاده اند و میتوانند رشد خیلی بیشتری در آینده داشته باشند.

سرمایه گذاری در متاورس از روش های مختلفی قابل انجام است برای مثال میتوانید شروع به خرید و فروش زمین های مجازی در پروژه کنید و یا شروع به خرید کوین ها یا حتی کار هایی مثل ساخت و ساز در زمین های مجازی وکنید و در این حوزه سرمایه گذاری کنید و مطمئنن در صورت رشد همه جنبه های مختلف پروژه رشد خواهند کرد چه ارزش کوین های این پروژه ها و چه قیمت زمین ها پس تفاوتی ندارد اگر سرمایه ای ندارید که با آن زمین بخرید میتوانید کوین های متاورسی را بخرید و هولد کنید.

بهترین پروژه های متاورسی
بهترین پروژه های متاورسی

بهترین پروژه های متاورس کدامند

ما گفتیم سرمایه گذاری روی پروژه های متاورس گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بلند مدت است اما کدام پروژه ها ارزش سرمایه گذاری گذاری دارند؟

برای همین الان زمان آن رسیده تا بریم و بهترین پروژه های متاورس را بررسی کنیم.

پروژه دسنترالند Decentraland MANA

یکی از بزرگترین پروژه هایی که در حوزه متاورس راه اندازی شده است پروژه دیسنترالند است و ارز دیجیتال این پروژه ارز MANA (مانا) میباشد. این پروژه نزدیکترین مفهوم کلی متاورس را دارد در بین تمام پروژه های موجود و یک فضای خیلی بزرگ و زیاد برای ارتباط اجتماعی را در بستر یک بازی پیاده سازی کرده اند و در این بازی نظارت های پلتفرم متمرکز وجود ندارد.

تا کنون موارد مختلفی در دیسنترالند انجام شده که خبر های آن بشدت در سایت های مختلف و خبرگزاری ها منتشر شده اند برای مثال در سال گذشته یک عروسی در دیسنترالند برگزار شد و البته با ۲۰۰۰ مهمان و در روند عروسی شاهد قطع و وصلی های متعددی بودیم.

بهترین پروژه متاورسی دسنترالند
بهترین پروژه متاورسی دسنترالند

پروژه سند باکس Sandbox SAND

زمانی که کلکه بهترین پروژه های متاورس به میان می اید قطعاً علاوه بر نام دسنترالند نام سند باکس نیز شنیده میشود. این بازی نیز بسیار شبیه به پروژه دسنترالند میباشد و توکن این بازی نیز با نام SAND (سند) قابل خرید و فروش میباشد.

هم این پروژه و هم دسنترالند قابلیت ورود و استفاده و تجربه از دنیای سه بعدی را با استفاده از عینک های واقعیت مجازی VR میسر میسازند که حود تجربه بسیار ارزشمند و جالبی است. در سند بایکس امکان دعوت و تجربه سایر بازی ها در این بازی نیز وجود دارد.

بهترین پروژه های متاورسی - سندباکس
بهترین پروژه های متاورسی – سندباکس

پروژه اکس اینفینیتی Axe infinity AXS

این پروژه تفاوت های زیادی با دو پروژه بالاتر یعنی دسنترالند و سندباکس دارد زیرا دی این پرژه دیگر خبری از عینک های واقعیت مجازی و تجربه ۳۶۰ درجه نیست بلکه بیشتر در مورد بازی ویدیویی است که به واسطه آن و تلفیق آن با NFT میتوان به کسب درآمد پرداخت.

هر اکسی (Axie) در این بازی یک NFT است که ارزشی دارند و در نهایت قابل انتقال٬ خرید و فروش هستند حتی میتوان دو یا چند اکسی را بایکدیگر میکس کرد و یک اکسی جدید بوجود آورد و حتی میتوان با بازی کزدن دز این بازی توکن SLP که توکن مکمل در این بازی است را بدست آورد و توکن اصلی این بازی AXS میباشد که رشد بشدت زیاد را در مدت کمی داشته است.

پروژه بلاکتوپیا Bloktopia BLOK

پروژه بلاکتوپیا نیز یکی دیگر از پروژه های بزرگ متاورسی میباشد که در آن هر کاربر میتواند مالکیت یک دارایی را بدست بگیرد و با پرداخت یا در یافت توکن مخصوص بایزی یعنی توکن BLOK اقدام به خرید و فروش آیتم در متاورس انجام دهد.

در این بازی یک ساختمان ۲۱ طبقه وجود دارد که برای ادای احترام و دینی به ۲۱ میلیون بیت کوینی که درواقع ماکزیموم بیتکوین موجود در دنیا میباشد.

پروژه استار اطلس Star Atlas

این پروژه یک بازی ویدیویی در مورد فضا و سفینه های فضایی میباشد که با استفاده از عینک های واقعیت مجازی میتوان در این بازی شروع به کاوش فضا کرد و با پیدا کردن سیاره های مختلف و استخراج منابع آن ها و استفاده از آن ها در زمین های خود را توسعه داد و در نهایت با تبدیل آن ها به ارز دیجیتال آن ها را به پول تبدیل کرد و از آن کسب درآمد کرد.

این پروژه به تازگی راه اندازی شده است و پتانسیل خوبی برای رشد و سود دهی زیاد دارد و گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است.

پروژه متاورسی استار اطلس
پروژه متاورسی استار اطلس

-بهترین پروژه های متاورسی : پروژه انجین کوین

انجین خود یک بازی یا توکن متاورسی نیست بلکه انجین بستری را برای ساخت اینچنین پروژه های متاورسی و توکن های غیر مثلی مانند NFT آماده میکند تا توسغع دهنده ها بواسطه آن بتوانند پروژه های متاورسی خود را راه اندازی کنند و آن را توسعه دهند.

حتی قیل از META پروژه های متعدد و زیادی در متاورس بواسطه انجین راه اندازی شده بود یکی از محبوب ترین پروژه هایی که تا کنون روی این پلتفرم ایجاد شده است انجین نتورک میباشد که در آن کاربران میتوانند فروشگاه های مجازی راه اندازی کنند و با یکدیگر در ارتباط باشند.

پروژه متا هیرو Metahero

پروژه متا هیرو از توکنی با نام HERO استفاده میکند که به نسبت از سایر پروژه های دیگری که در این مقاله نام برده ایم جدید تر است و از کاراکتر های اچ دی در بازی استفاده شده است  و با شرکت ولف استودیو همکاری میکند.

ارز HERO جزو ارز های متاورسی خوب میباشد ولی تا کنون رشد چشمگیری نداشته است و از آن جا که امکان رشد زیاد این پروژه وجود دارد این کونی و پروژه نیز جزو دسته بهترین پروژه های متاورسی از نظر سرمایه گذاری میباشد

پروژه های استریت highstreet

این پروژه نیز به تازگی راه اندازی شده است یعنی در سال ۲۰۲۰ را اندازی شده است و پتانسل سرمایه گذاری زیادی دارد و توکن این پروژه با نام HIGH در دسترس است و میتوان حتی ارز دیجیتال این پروژه را به صورت جدا خرید و فروش کرد.

در اوایل ۲۰۲۱ که شروع کار های استریت بود ارز مرتبط با این پروژه ۹۰ درصد سود دهی داشت  و به یکی از بهترین ارز های متاورسی سال ۲۰۲۲ تبدیل شد.

پروژه متاورسی های استریت
پروژه متاورسی های استریت

قیمت بهترین کوین های متاورسی

خب در پایین لیست قیمت لحظه ای کوین های متاورسی را برای شما آماده کرده ایم تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید همچنین میتوانید برای مشاهده لیست کامل ارزهای دیجیتال کلیک کنید.

ترند شدن و رشد بهترین پروژه های متاورسی با کمک Meta

پروژه های متاورس از اولی که بوجود آمدند توی رشد نبودند و از نظر عموم آنقدر بولد و بزرگ نبودند تا اینکه مارک زاکربرگ موسس شرکت فیس بوک از این پروژه ها حمایت کرد تا حدی که اسم شرکت خود را به Meta (متا) تغییر داد و جالب است بدانید که مارک زاکربرگ حدود ۱۰ سال پیش تمام امتیاز عینک های واقعیت مجازی VR را خرید.

همین امر نشان میدهد که از چندین سال پیش برنامه توسعه و ترند کردن متاورس انجام شده بوده است و به طور کلی آینده خیلی خوبی برای وب نسل ۳ و متاورس دیده میشود. در نظر بگیرید که شرکت فیس بوک که بیشترین جامعه کاربری را دارد در حمایت از این پروژه ها میباشد و این به خودی خود باعث پیشرفت خیلی زود و سریع پروژه های متاورسی میباشد.

بعد از حمایت های مارک زاکربرگ متاورس بشدت رشد زیادی چه از نظر تعداد کاربر و چه از نظر سود دهی کوین های متاورسی بوده است.

اگر هنوز در پروژه های متاورسی سرمایه گذاری نکرده اید توصیه میکنیم اگر مقداری پول دارید که میتوانید آن را سرمایه گذاری کنید به صورت بلند مدت ارز های متاورسی را هولد کنید.

آیا قبلاً مشابه متاورس وجود نداشت؟ یا مفهومی به این شکل؟

در مورد این سوال باید بگوییم بله در زمان های خیلی قبل نیز بازی هایی برای ایجاد یک زندگی مجازی و ارتباط انسان ها به صورت گسترده تر در فضای مجازی ایجاد شده بوده است. برای مثال بازی Second life با همین کانسپت ساخته شد و مردم از آن استفاده میکردند.

همینطور بازی هایی مثل diablo و world of warcraft نیز این امکان وجود داشت که اقدام به خرید و فروش آیتم هایی که در بازی پیدا میشود کنیم ولی متاورس با کمی تغییرات در مفهوم اولیه و گسترده تر کردن این موارد و همچنین تلفیق آن با حوزه بلاکچین غیر متمرکز توانست بهتر وارد بازار شده و نظر و اعتماد عده زیادی را به خود جلب کند.

بازی دیابلو از شرکت بیلیزارد
بازی دیابلو از شرکت بیلیزارد

 یه طور کلی این مفهوم خیلی وقت است  وجود داشته است و همواره توسعه دهنده ها در تلاش بوده اند تا بتوانند نسخه بهتری از آن را ارائه دهند.

حتی نسخه های دیگری از بازی ها تحت عنوان Play to Earn به بازار عرضه شده بوده اند ولی تا کنون هیچ کدام به اندازه متاورس نتوانسته بودند در بین عموم جا باز کنند و به فعالیت خود ادامه دهند.

سخن پایانی بهترین پروژه های متاورسی

به طور کلی متاورس پلتفرم و تکنولوژی ای نوظهور است که هنوز عده زیادی از مردم به آن وارد نشده اند و نتوانسته اند به آن اعتماد کنند. از آنجا که در کانسپت این مفهوم مهنایی عمیق تر و آینده دار تر نهفته است میتوان حدس زد که متاورس آینده ارز های دیجیتال است و میتواند رشد بسیار زیادی داشته باشد برای همین بستری بسیار مناسب است برای سرمایه گذاری کردن در این پلتفرم.

این پروژه ها تاکنون رشد های خیلی زیادی داشته اند و هنوز برای سرمایه گذاری مناسب هستند و حتی اگر سرمایه کافی برای خرید دارایی های دیجیتالی مانند زمین٬ ماشین ورا ندارید توصیه میکنیم با هولد کردن ارز های متاورسی در این پروژه ها یک سرمایه گذاری حتی کوچک انجام دهید.

حتماً نظرتان را در مورد پروژه های متاورسی بنویسید و اگر ارز و پروژه مناسبی برای سرمایه گذاری میشناسید در زیر این پست برای ما بنویسید تا سایر افراد نیز از نظرات شما استفاده کنند.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0