وبلاگ

هک کیف پول ارز دیجیتال + راه های جلوگیری از هک کیف پول

هک کیف پول ارز دیجیتال
آموزش

هک کیف پول ارز دیجیتال + راه های جلوگیری از هک کیف پول

 با توجه به استفاده روزمره از انواع کیف پول های ارز دیجیتال و با رونق گرفتن بازارهای مالی و ارز دیجیتال, در حال تبدیل شدن به یک روش رایج پرداخت در بین مصرف کنندگان در سراسر جهان است و همیشه دیدیم که هر بازاری رونق گرفته، دزدی و کلاهبرداری نیز به آن راه پیدا کرده است. هک یا فیشینگ کیف پول دیجیتال مسئلهای است که سرمایهگذاران این بازار را تهدید میکند. در سالهای گذشته اخبار بسیاری در زمینه هک شدن ارزهای دیجیتال منتشر شد. طبق این اخبار، میلیارد ها دلار از داراییهای دیجیتال دزدیده شده است. در این مطلب ما به شما کمک میکنیم از هکرها یک قدم جلوتر باشید تا نتوانند رمز ارزهای شما را بدزدند.
گرچه سرزنش کردن دیگران طبیعی است ، مهم است که مراقب رفتار خودمان باشیمآیا من با خیال راحت کلیدهای خصوصی خود را ذخیره می کنم؟ آیا اطلاعات شخصی را با کسی در میان گذاشته ام؟ چه کسی به حسابهای من دسترسی دارد؟ اینها سؤالاتی ضروری هستند تا اطمینان حاصل کنید که ارزهای شما از دست هکرها دوربمانند.

هکرها چگونه رمز ارز را هک می کنند؟

با توجه به اینکه کیف پول ارز دیجیتال قسمت جدا نشدنی از ارزهای دیجیتال هستند و ما برای خرید و فروش و نگهداری به کیف پول ارز دیجیتال که پیش تر در خصوص ان توضیح دادیم نیاز داریم و در واقع این کیف پول ها هستند که قابلیت هک شدن دارند و نه خود رمز ارزها و با توجه به انواع کیف پول ها امنیت انها نیز متفاوت میباشد و ما با عدم رعایت اصول امنیتی در نگهداری ارزهای دیجیتال، راه نفوذ به کیف پول خود را برای هکرها باز میکنیم.
به طور مثال کیف پول های اناتین به واسطه انلاین بودنشان راحتتر توسط هکرها هک میشود. علاوه بر نوع کیف پول دیجیتالی که انتخاب میکنید، حفظ کلید خصوصی یکی دیگر از امور واجب در برقراری امنیت ارزهای دیجیتال است. از دست دادن کلید خصوصی به معنای از بین رفتن کل دارایی دیجیتال شما خواهد بود.
به طور مثال در سال ۲۰۱۸ در چین چندین هکر توانستند با هک صرافی محبوب ژاپنی، به ارزش ۵۴۳ میلیون دلار دارایی
های دیجیتالی را سرقت کنند ولی خوشبختانه سرمایههای سرقت شده، بعدا به کاربران بازپرداخت شد.
و مجدد در سپتامبر ۲۰۲۰ هکرها با استفاده از پلتفرمهایی مانند یونی سواپ و کایبربرای جابجایی توکنها، بیش از ۲۷۵ میلیون دلار از صرافی کوکوین سرقت کردند و همچنان این نوع هک ها ادامه خواهد داشت.

پیامدهای نفوذ به کیف پول ارز دیجیتال
پیامدهای نفوذ به کیف پول ارز دیجیتال

پیامدهای هک کیف پول ارزهای دیجیتال

 

این هکها باعث شدند تا صرافیها سیستم امنیتی قویتری را پیاده سازی کنند از جمله اپلیکیشنهای استفاده از احراز هویت دو عاملی و یکی دیگر از پیامدهای هک کیف پول رمزارز ایجاد بیاعتمادی در علاقهمندان به رمزارزها، کاهش قیمت ازرهای هک شده و کاهش تعداد کاربران در صرافیهای متمرکز است و منجر به خسارات زیادی برای سازمان و همچنین کاربرانی شده است، که نتوانستند داراییهای دیجیتال خود را پس بگیرندو در این صورت با اعلام ورشکستگی توسط سازمان یا شرکت سازنده، صرافی از بین میرود.

 

هکرهای محترم چگونه از کیف پول دیجیتال دزدی میکنند؟

اولین راه برای جلوگیری از هک شدن کیف پول ارز دیجیتال شناخت راههایی است که سارقین برای دزدی استفاده میکنند که امروز به این روش ها میپردازیم:

۱.دزدی از صرافی های متمرکز

صرافیهای متمرکز میتوانند در دزدی ارزهای دیجیتال نقش داشته باشند. صرافی متمرکز نوعی پلتفرم معاملاتی آنلاین است که به منظور تبادل کریپتوها استفاده میشود. در اینجا منظور از متمرکز بودن وجود شخص سوم در معاملات است و این شخص سوم بر معاملات نظارت کرده و عملکردی مشابه بانکها دارد. حسن این نوع صرافی در این است که با فراموش کردن کلید خصوصی، دارایی دیجیتال شما از بین نخواهد رفت.

۲.در دسترس قرار دادن کلیدهای خصوصی و اطلاعات محرمانه

هر فردی به کلید خصوصی یا عبارت بازیابی شما دسترسی داشته باشد، میتواند در هرجای دنیا کیف پولتان را هک کند. باید مراقب باشید پسوردها و کلمات بازیابی شما گم یا فراموش نشود. از دست دادن کلیدهای خصوصی به معنای از بین رفتن کل رمز ارزهای شما میباشد.

۳.کپی پیست کردن اطلاعات کیف پول

هکرها یک برنامه را بدون آگاهی شما و توسط یک نرمافزار دیگر، روی دستگاه شما (یعنی موبایل یا کامپیوتر) نصب میکنند. کارکرد این برنامه به این شکل است که، هنگامی که شما برای تبادل ارز دیجیتال در حال جایگذاری آدرس کیف پول خود هستید، به جای آدرس کیف پول شما، آدرس کیف پول فرد هکر پیست میشود. از این طریق ارز دیجیتال شما هک شده و به کیف پول هکر ارسال میگردد و به همین راحتی دارایی خود را از دست داده اید.

۴.نصب کیلاگرها

بدافزارهایی هستند که اگر به شبکه شما راه پیدا کنند، هرگونه عبارت بازیابی، پسورد ووارد شده در دستگاه شما (موبایل یا کامپیوتر) را ذخیره کرده و به هکرها ارسال میکند. کیلاگرها از 3 طریق به دستگاه شما راه مییابند که شامل ۱.ایمیل  ۲.اتصال یو اس بی الوده  ۳.باز کردن یک نرم افزار الوده از یک سایت

۵.فیشینگ ایمیل

یک ایمیل از سرویسی که میشناسید برای شما ارسال میشود، در حالی که این ایمیل از جانب آنها نیست! هکرها از قالب و فرمت مشابه سرویس اصلی استفاده کردهاند. ممکن است شما حتی به آن سرویس ایمیل خود را نداده باشید اما حواستان نباشد و کلیک کنید. به طور مثال اخیرا برای ایمیلی برای دارندگان کیف پول تراست ولت ارسال شده بود که از همین نوع کلاه برداری ها بوده زیرا در راه اندازی کیف پول تراست ولت اصلا از شما ایمیلی دریافت نمیکند.

۶.هک به وسیله تبلیغات جعلی

ممکن است شما در مرورگر به دنبال سایتهای ارز دیجیتال باشید و هکرها با تصرف کردن اولین نتایج جستجو، با ادرس های مشابه سایت اصلی، شما را به سمت سایت خود هدایت میکنند.

۷.افزونه های مرورگرها

برخی افزونههای مرورگرها مدعی هستند، تجربه کاربری شما را در وبسایتهای خرید و فروش ارزهای دیجیتال افزایش میدهند و این احتمال وجود دارد که افزونهها هرگونه اطلاعاتی که شما در آن سایتها وارد میکنید بخوانند و کیف پول شما را هک کنند. بنابراین همواره در استفاده از افزونههای مرورگرها، احتیاط کنید.

۸.ربات های هک کیف پول دیجیتال

برخی از رباتهای هک هستند که بر روی مستقر میشوند و از این طریق خطرهای امنیتی روی کیف پول را به شما اخطار میدهند. در صورتی که ممکن است خطری وجود نداشته باشد سپس شما را به ادرس سایت متصل کرده و از شما کلید خصوصیتان را میخواهند.

۹.پیش فروش توکن های جعلی

در یک هک بسیار دقیق ، هکرها پیش فروشی را برای پروژه بلاک چین راه اندازی کردند و موفق به ۵۰۰.۰۰۰ دلار دزدی شدند. طرف های مخرب وب سایت پروژه ، لیست پستی و یک حساب سرپرست را به دست اوردند و ایمیل هایی را به نمایندگی از تیم واقعی در پشت این پروژه برای سرمایه گذاران بالقوه ارسال کردند. مردم با تصور اینکه این یک پیش فروش واقعی بود ، شروع به انتقال وجوه کردند ، و نیم میلیون دلار در دست هکرها قرار گرفت.

۱۰.کیف پولهای سخت افزاری تقلبی و قاچاقی

کاربر بستهای با کیف پول سخت افزاری اصلاح شده دریافت میکند و این بسته معمولاً شامل یادداشتی است که به کاربر هشدار میدهد که دستگاه فعلی آنها آسیب پذیر است و باید با کیف پول تحویل داده شده جایگزین شود و جایگزین ارسال شده معمولاً حاوی دستورالعملهایی است که از کاربر میخواهد دستگاه را به رایانه وصل کند و کد بازیابی کیف پول ارز دیجیتالی خود را وارد کند. هنگامی که کدها وارد میشوند، ضبط میشوند و به هکرها منتقل میگردند و این به آنها امکان میدهد قفل کیف پول روی بلاک چین را باز کنند و همین که هکرها به کیف پول دسترسی پیدا کنند، میتوانند داراییهای قربانیان را جمعآوری کنند.

 

روش های جلوگیری از هک کیف پول
روش های جلوگیری از هک کیف پول

چگونه از هک شدن کیف پول دیجیتالی خود جلوگیری کنیم؟

با رشد و توسعه بازار های مالی سارقان و هکر های بیشتری به ان حمله خواهند کرد و در عوض این کاربران و سرمایه گذاران هستند که باید به بالا بردن امنیت کیف پول خود و دارایی کوشا باشند که در ادامه به نکاتی برای جلوگیری از هک شدن ذکر میکنیم.

۱.استفاده از صرافی های ارز دیجیتال معتبر    
همان گونه که در مقاله پیشین صرافی ارز دیجیتال نکاتی را اعم از معتبر بودن و تحقیقات قبل از استفاده از صرافی را ذکر کردیم در این جا نیز صدق میکند.

۲.استفاده از کیف پول ارز دیجیتال معتبر
از مهمترین اقدامات لازم برای جلوگیری از هک شدن توسط هکرها، انتخاب یک کیف پول دیجیتالی مناسب است
و کیف پول ‌ ‌های دیجیتال در دو نوع نرمافزاری و سختافزاری وجود دارند و کیف پولهای سخت افزاری از امنیت بالاتری برخوردار هستند. کیف پول سخت افزاری یک کیف پول فیزیکی یا دستگاه ذخیرهسازی سرد به شمار میرود. تنها ایراد این نوع کیف پول در این است که اگر رمز عبور خود را فراموش کنید، دیگر به رمز ارزهای خود دست نخواهید یافت.

۳.استفاده از پسوردهای دشوار
استفاده از پسورد هایی که رد ان از اعداد و حروف بزرگ و کوچک استفاده شده باشد.

۴.چک کردن 5 کاراکتر اول و آخر آدرس کیف پول با گیرنده
۵.پخش کردن دارایی دیجیتال خود در چند کیف پول
۶.بازگو نکردن میزان دارایی دیجیتال خود به دیگران
۷.احراز هویت دو عاملی توسط پیامک تلفن همراه یا ایمیل
۸.بوکمارک کردن آدرس سایتهای ترید ارز دیجیتال
۹.نگهداری آن مقدار ارز دیجیتال که قصد معامله کردنشان را ندارید در کیف پول سختافزاری
۱۰.ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین در کیف پول سختافزاری

۱۱.نگهداری کلید خصوصی خود دور از محل کیف پول سختافزاری و در محیطی آفلاین
۱۲.نگهداری مقدار ارز دیجیتال محدود در صرافیها
۱۳.غیرفعال کردن قابلیت بروزرسانی در کیف پول خود

و…. دیگر مسائل مهمی که باید در حفظ و نگداری سرمایه و رمز ارز خود کوشا باشید.

سوالات متداول پیرامون هک کیف پول
سوالات متداول پیرامون هک کیف پول

سوالات متداول هک کیف پول ارز دیحیتال

۱.امنیت دارایی ارز دیجیتال را چطور میتوان تأمین کرد؟

۴ روش مؤثری که میتواند برای تأمین امنیت دارایی ارزدیجیتال استفاده کرد: ۱.افشا نکردن اطلاعات حساب، ۲.فعالکردن تایید هویت دو مرحلهای، ۳.هشیاری در برابر حملات فیشینگ و ۴.استفادهنکردن از اپلیکیشنهای تقلبی در استورها است.

۲.آخرین آماری که از سرقت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ منتشر شده چقدر است؟

اسکمر ها در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴ میلیون دلار ارز دیجیتال را سرقت کردند؛ این آمار نشان میدهد که میزان سرقت ‌ها و هک ‌های دیجیتالی تقریباً دوبرابر آماری است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است که مسئله قابل تاملی میباشد و نشان دهنده افزایش هکر ها و پایین بودن امنیت چه از سوی کاربران چه توسعه دهندگان هستیم.

جمع بندی

با گسترش بازار های مالی و استفاده روزمره از ارز های دیجیتال و نحوه سرمایه گذاری نسبتا جدیدی که برای ما فراهم گشته, در این دنیا تازه حفظ داراییها خود به یک چالش بزرگی تبدیل شده است و ما سعی کردیم با ارائه مطالب و نکات فوق شما را در حفظ سرمایه و دارایی خود راهنمایی کرده و تا حد زیادی ریسک هک داراییهای خود را کاهش داده و هر روز راهکارهای جدید را جستجو و سعی به اجرا انها کرده تا در برابر خطر و ریسک هک شدن دارایی خود مسون و در امان مانده و فکر نکنیم که این هک ها و از دست رفتن سرمایه ها فقط برای دیگران اتفاق می افتد و ما دچار این مشکلات نمی شویم.
و مثل همیشه امیدوارم این مطالب کارامد بوده و پر سود باشید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0