وبلاگ

هنگام استفاده از ابزار ترید و تحلیل ارز دیجیتال چه نکات امنیتی را باید رعایت کنیم؟

ابزار تحلیل ارز دیجیتالی
نکات امنیتی

هنگام استفاده از ابزار ترید و تحلیل ارز دیجیتال چه نکات امنیتی را باید رعایت کنیم؟

همانطور که قبل تر در مورد ابزار تحلیل ارز دیجیتال توضیح دادیم این ابزار ها برای کمک به تریدر ها و فعالان حوزه ارز دیجیتال ساخته و عرضه شده اند و اگر در مورد این ابزار ها اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میکنم مقاله ابزار تحلیل ارز دیجیتال را مطالعه کنید و بعد برای بررسی نکات امنیتی در استفاده از ابزار تحلیل ارز دیجیتال به این مقاله برگردید.
در بازار مالی ارز دیجیتال به طور کلی باید به تمام نکات امنیتی توجه کنید چرا که عموماً فعالان در این حوزه سرمایه زندگی خود را در بازار قرار داده اند و آن را تبدیل به ارز دیجیتال کرده اند پس در صورت رعایت نکردن نکات امنیتی امکان از دست رفتن سرمایه زندگی شما عزیزان وجود دارد و این اصلاً خوشایند نیست پس بهتر است قبل از وقوع مشکلات احتمالی تدابیر امنیتی را برای سرمایه خود ببینید.
در این مقاله در سایت سیگنال پلازا قصد داریم نکات امنیتی که در استفاده از ابزار تحلیل ارز دیجیتال باید رعایت شود را با هم مرور کنیم پس در ادامه مقاله همراه ما باشید تا بتوانید با دید باز و منطقی در امنیت کامل از این ابزار ها استفاده کنید.

تحلیل ابزار ارز دیجیتال
ابزار تحلیل ارز دیجیتال

سهل انگاری یا مهندسی اجتماعی

جالب است بدانید ۹۰ درصد نقوذ هایی که به حساب های کاربری٬ بانکی و … میشود٬ با استفاده از عدم داشتن اطلاعات و سهل انگاری کاربر رخ میدهد. در واقع هکر ها با استفاده از مهندسی اجتماعی و پهن کردن تور در فضایی که شخص هدف در آن زمینه اطلاعات کافی ندارد او را به دام انداخته و با گرفتن اطلاعاتی که نباید در اختیار کسی قرار دهیم وارد زندگی ما میشوند پس ما باید تا جایی که میتوانیم اطلاعات خود را در زمینه های مختلف بالا ببریم تا دچار چنین مشکلاتی نشویم. احتمالاً با خودتان فکر میکنید که این که کسب اطلاعات کافی برای بالا بردن امنیت خودتان در فضای مجازی کار دشواری است ولی باید بگوییم خیر کار دشواری نیست و با دانستن یکسری موارد پایه ای میتوانید با خیال راحت تری در این حوزه به فعالیت خود ادامه دهید و سرمایه گذاری کنید.
البته باید در نظر داشت که امنیت در هیچ حوزه ای صد در صدی نیست و با در نظر گرفتن تمام موارد امنیتی نیز باز احتمال اینکه دچار مشکل شوید وجود دارد و تمام این موارد صرفاً برای بالا بردن امنیت و کاهش احتمال برخورد با مشکلات رایج است. تنها کار مهمی که باید به آن توجه کرد “دقت” است باید کاملاً در کارهایی که انجام میدهیم دقت کنیم.

نداشتن اطلاعات کافی فنی و منطقی در مورد ارزهای دیجیتال

همانطور که در بالاتر به آن اشاره کردیم بیشتر نفوذ یا هک ها با استفاده از سهل انگاری کاربر صورت میگیرد و به همین دلیل الان زمان آن رسیده تا کمی دانش خود را در این زمینه افزایش دهیم.
برخی از این مسائل به موارد امنیتی کیف پول و برخی به موارد امنیتی وب سرویس ها٬ همینطور به موارد امنیتی در صرافی مرتبط میشود که با شناخت آن ها به راحتی میتوان از نفوذ هکر ها به حساب ها جلوگیری کرد.
برای مثال در هر ابزار تحلیل و ترید ارز دیجیتالی نباید کلید وبسرویس صرافیمان را وارد کنیم. برخی از این ابزار ها برای اتصال ربات به صرافی و ترید اتوماتیک نیاز به دسترسی از طریق وب سرویس صرافی را دارند و طبیعی است که بدون در اختیار قرار دادن این کلید ربات نمیتواند کار خود را به درستی انجام دهد ولی باید در نظر داشته باشیم که به هر وبسایت و رباتی نمیتوان اعتماد کرد و باید از سایت مورد نظر کاملاً مطمئن باشیم. زیرا با داشتن این کلید و دسترسی به حساب شما در صرافی حتی ممکن است بتوانند کل موجودی شما را به کیف پولی دیگر منتقل کنند و احتمال اینکه بتوانید این مسئله را از راه های قانونی پیگیری کنید و به نتایجی برسانید که موجب بازگشت مبلغ مورد نظر شود کم است پس پیشگیری بهتر از درمان است.

نکات امنیتی در استفاده از ابزار تحلیل ارز دیجیتال

اگر بخواهیم تمام حالات و نکات امنیتی را شرح دهیم در یک مقاله جا نمیشود پس سعی کرده ایم مهمترین نکات را برای شما بینویسیم.

 ابزار تحلیل ارز دیجیتالی

کلید خصوصی کیف پول خود را در اختیار کسی قرار ندهید

یکی از مهمترین موارد امنیتی در زمینه حفظ و نگهداری کیف پول مراقبت از کلید خصوصی است که به طور مفصل در مقاله نکات امنیتی کیف پول آن را توضیح داده ایم ولی اگر بخواهیم مختصر توضیحی دهیم این کلید به معنای دسترسی کامل به کیف پول شما است پس از قرار دادن آن در اختیار دیگران خودداری کنید وگر اینکه از شخص مورد نظر اطمینان کامل داشته باشید.

۱۲ کلمه بازگردانی کیف پول خود را به هبچ وجه در اختیار کسی قرار ندهید

در هنگام ایجاد بیشتر کیف پول ها ۱۲ کلمه مختص شما به صورت تصادفی ایجاد میشود که باید آن ها را به ترتیب نگهداری کنید و در صورتی که بخواهید کیف پول خود را در دستگاه دیگری باز کنید یا منتقل کنید باید آن ۱۲ کلمه را به ترتیب وارد کنید پس در صورت اینکه آن دوازده کلمه را در اختیار کسی قرار دهید کلید ورود به کیف پول خود را دارید به او میدهید.

در صورت استفاده از صرافی بهتر است از رمز دو مرحله ای استفاده کنید

یکی از رایج ترین موارد برای افزایش امنیت حساب کاربری صرافی ها استفاده از رمز دو مرحله ای است که معمولاً میتوانید از رمز دو مرحله ای گوگل استفاده کنید و به این صورت است که برای ورود به صرافی علاوه بر رمز اصلی باید رمز دوم که توسط گوگل آتنتیکیتور ایجاد شده را وارد کنید و این رمز هر یک دقیقه تغییر میکند و امکان هک و نفوذ به حساب شما خیلی خیلی کاهش میابد.

رمز عبور استفاده شده در پنل ابزار تحلیل ارز دیجیتال را متفاوت با سایر رمز عبور ها قرار دهید

یکی از اشتباهات رایج کاربران در فضای مجازی این است که در هر جای اینترنت و در هر نوع وبسایتی که ثبت نام میکنند از رمز عبور یکسانی استفاده میکنند و این کار بسیار بسیار کار نا امنی است زیرا در صورت وجود باگ در یکی از این وبسایت ها و نفوذ به آن ها و پیدا کردن پسورد شما هکر ها تلاش به باز کردن اکانت های شما میکنند برای مثال تلاش یه باز کردن ایمیل شما و یا اینستاگرام شما میککند و در صورت دسترسی به ایمیل میتوانیم بگوییم کار تمام است چون سایر حساب های شما در اینترنت از طریق ایمیل شما قابل بازیابی و ورود است.

عواقب احتمالی رعایت نکردن موارد امنیتی در ابزار تحلیل ارز دیجیتال

در صورتی که موارد و نکات امنیتی را رعایت کنید کل سرمایه خود را به خطر انداخته اید حتی در برخی از کیف پول ها شما احراز هویت انجام داده اید و درواقع مسئولیت تمام نقل و انتقالات کیف پول به عهده شما است پس اگر رقم بالایی از حساب شما عبور کند و شما توجیهی برای آن نداشته باشید احتمالاً به دردسر میافتید.
اگر هکر ها به حساب یا کیف پول شما دسترسی پیدا کنند به این معنا نیست که آن ها همان لحظه کل حساب شما را خالی کنند البته این که اینکار را بکنند دور از ذهن نیست ولی در برخی موارد آن ها از حساب شما به عنوان واسسط برای پولشویی استفاده میکنند و یا صبر میکنند و در فرصت مناسبی که مبالغ بالاتری به حساب شما وارد شود ان را خالی میکنند. برای همین ممکن است همین حالا هم شخصی دسترسی به حساب شما را داشته باشد و با خود بگویید اگر کسی دسترسی به کیف پول من را داشت تا الان آن را خالی کرده بود ولی شاید او منتظر فرصت مناسب تری است.

 ابزار تحلیل ارز دیجیتالی
ابزار تحلیل ارز دیجیتالی

اگر به ابزار تحلیل ارز دیجیتالی مطمئن نبودیم چه کنیم؟

اگر به یک ابزار تحلیل ارز دیجیتال اطمینان نداشتید ولی با این حال میخواستید از آن استفاده کنید میتوانید این کار را بکنید اما با کمی دقت برای مثال میتوانید در ابزار حساب کاربری را ایجاد کنید ولی اطلاعات کیف پول اصلی خود را به آن ها ندهید بلکه مبلغ کمی از سرمایه خود را به کیف پول دیگری منتقل کنید و اطلاعات کیف پول جدید را در صورت نیاز به آن ها بدهید.
بعضی از ابزار ها نیز به طور کلی از شما همچین مواردی را نمیخواهند پس آن کا کاملاً امن هستند و به راحتی میتوانید از آن ها با خیال راحت استفاده کنید اما درصورتی که ابزاری داشتند که نیاز به اتصال به کیف پول شما یا اکانت صرافی داشت بهتر است احتیاط کنید و مبلغی از سرمایه خود را جدا کنید و به یک حساب دیگر منتقل کنید که در صورت بروز مشکل فقط حساب جدید با موجودی کمتر در خطر باشد نه کل سرمایه شما.

حتی اگر به امنیت ابزار تحلیل ارز دیجیتالی مطمئن بودیم اتصال کیف پول اصلی کار درستی است؟

در این شرایط نیز به نظر ما بهتر است باز هم همان استراتژی سوال قبل را داشته باشیم و همه تخم مرغ ها را در یک سبد قرار ندهید و با جدا کردن بخش کوچکی از امنیت سبد بزرگ مطمئن باشیم. با اینکار حتی خود شما هم آرامش بیشتری مادامی که از یک ابزار تحلیل ارز دیجیتال استفاده میکنید خواهید داشت.
امنیت به طور کلی معقوله بسیار بزرگی است که در حال حاضر بیشتر افراد در دنیا با این مسئله همچنان دچار چالش هستند و مختص شما نمیباشد و به مرور راهکارهایی برای بالا بردن امنیت کشف کرده اند که چند مورد اساسی آن را در این مقاله به شما گفته ایم که میتوانید با رعایت آن ها به راحتی در کمال امنیت به ادامه فعالیت و استفاده از ابزار ها بپردازید.

آیا تریدر پرو به عنوان ابزار تحلیل ارز دیجیتال امن است؟

تریدر پرو یک ابزار کمکی تحلیل ارز دیجیتال میباشد و این ابزار هیچگونه اطلاعاتی برای دسترسی به کیف پول یا صرافی شما در حال حاضر نمیگیرد پس در نتیجه این ابزار برای کار کردن امن هست و جای نگرانی ندارد. البته بعداً ابزار هایی به تریدر پرو اضافه میشود که برای استفاده از امکانات آن ها نیاز به دسترسی به صرافی از طریق کلید وبسرویس میباشد ولی در آن زمان نیز توصیه میکنیم حتی برای ابزار ما نیز اکانت اصلی صرافی خود را متصل نکنید بلکه بخش کوچکی از سرمایه خود را به حساب دیگری منتقل کنید و بعد آن را به تریدر پرو متصل کنید.
از آن جایی که اطلاعات ورود کیف پول را از شما نمیگیریم تنها مسئله ای که در امنیت در ابزار تریدر پرو باید به آن توجه کنید و رعایت کنید رمز عبور شماست علاوه بر اینکه رمز عبور سختی انتخاب کنید که ترکیبی از حروف و اعداد و کاراکتر های خاص باشد سعی کنید رمز عبورتان مشترک با سایر سایت ها و پلتفرم هایی که در آن ها عضو هستید نباشد.

 ابزار تحلیل ارز دیجیتالی
ابزار تحلیل ارز دیجیتالی

سخن پایانی

در مقاله بالا سعی کردیم تمام راه های پایه ای و اساسی امنیت و نکات هک و امنیت در استفاده از ابزار تحلیل ارز دیجیتال را شرح دهید تا در استفاده از این ابزار ها احساس امنیت بیشتری داشته باشید و سرمایه خود را در معرض خطر قرار ندهید.
امنیت مسئله بسیار نگران کننده ای است و اگر ساده از کنار آن رد شوید ممکن است تمام دارایی خود را به خطر بیاندازید در صورتی که با یک مقدار رعایت کردن موارد کلی میتوانید از اینکار جلوگیری کنید پس وقتی میتوانیم پیشگیری کنیم تا نیاز به درمان نداشته باشیم چرا اینکار را نکنیم.
اگر تمام موارد بالا را مرور کنید متوجه میشوید با کمی دقت در کاری که میخواهیم انجام دهید میتوانیم امنیت حساب های خود را بالا ببریم.
اگر نکته دیگری میدانیستید که به نظرتان جا مانده است در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا سایر افراد که این مقاله را میخوانند نیز از نظرات شما استفاده کنند.

 

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0