وبلاگ

کیف پول ارز دیجیتال متامسک

کیف پول ارز دیجیتال متامسک
دسته‌بندی نشده معرفی نکات امنیتی

کیف پول ارز دیجیتال متامسک

کیف پول ارز دیجیتال متامسک
کیف پول ارز دیجیتال متامسک

همان گونه که در مقاله های پیشین به انواع و دسته بندی های انواع کیف پول ها اشاره کردیم امروز به سراغ کیف پول متامسک که هم تحت وب به صورت افزونه و هم به صورت نرم افزار میباشد رفته و به بررسی ان میپردازیم.
کیف پول متامسک یکی از کیف پول های معتبر و رسمی اتریوم است، که میتوان آن را به شکل یک افزونه روی مرورگر استفاده کرد. این کیف پول البته یک کیف پول معمولی نیست و به کاربران این اجازه را میدهد تا با قرارداد های هوشمند و برنامه های غیر متمرکز کار کنند. شما می توانید این کیف پول اتریوم را به شکل یک افزونه روی مرورگر خود داشته باشید و فعالیت های رایج یک کیف پول معمولی را به واسطه آن انجام دهید. این کیف پول دردسر های مشابه دیگرکیف پول ها را برای دانلود برنامه یا بلاک چین ندارد و همانطور که اشاره شدمانند دیگر افزونه ها به سادگی روی کامپیوترتان نصب می شود و علاوه بر ان برای نسخه های اندروید و iOS موبایل روانه بازار شده است و میتوان از ان استفاده کرد(در ابتدا نسخه دسکتاپ کیف پول متامسک تنها از طریق مرورگرگوگل کروم و فایرفاکس در دسترس کاربران بود، اما از سال ۲۰۱۹ نسخه موبایلی این کیف پول نیز معرفی شد.)
متامسک قابلیت مدیریت و ذخیره توکن های ERC-20 و همچنین ERC-721 رابرای شما فراهم کرده است و به عبارت دیگر این مرورگر امکان ذخیره و مدیریتNFT ها را نیز در اختیار شما قرار میدهد و با این حال متامسک از لحاظ ذخیره ارزهای دیجیتال، تنها به اتریوم محدود شده است.




ویژگی ها

۱.متن بازبودن
۲.تنظیمات HD
۳.امکان خرید در بستر کیف پول
۴.ارائه خدمات پشتیبانی مناسب به مشتریان
۵.رابط کاربری ساده
۶.ذخیره سازی کلیدهای خصوصی بر روی دستگاه
۷.جامعه بزرگ کاربران
۸.دارای اپلیکیشن گوشی همراه


ارزها و شبکه های پشتیبانی شده در والت متامسک

کیف پول ارز دیجیتال متامسک
کیف پول ارز دیجیتال متامسک

 

علاوه براتریوم و توکنهای ساخته شده روی آن،این والت ازتوکنهای ۷شبکه دیگرنیز پشتیبانی میکند که عبارت اند از:
۱.بایننس اسمارت چین (BEP20)          ۲.پالیگان (Polygon)         ۳.رینکبی (Rinkby)
۴.آولانچ (Avalanche)                       ۵.کوان (Kovan)               ۶.گوارلی (Goerli)       ۷.راپستن (Ropsten)

 

امنیت کیف پول متامسک؟

متامسک جزو کیف های گرم محسوب میشود و همیشه به اینترنت دسترسی دارد؛به همین دلیل، درمقایسه با کیف های سرد آفلاین مانند لجر، درجه امنیتی کمتری دارد و اما به دلیل نحوه راه اندازی و امکان دسترسی آسان به دَپ های اتریوم و نیز وجود نسخه ی دسکتاپ و موبایل بر سایر کیف های دیجیتال برتری دارد و درحقیقت، تصور اینکه حوزهی دیفای بدون افزونهمتامسک چقدرمیتوانست توسعه بیابد، دشوار است.

و به گفتهسازندگان متامسک، آنان هیچ کنترلی روی داده های خصوصی کاربران ندارند و آن ها را روی سرورهای خود ذخیره نمی کنند و همهچیز درمرورگر کاربر ذخیره و با استفاده از کلمهی عبور حفاظت میشود.

کیف پول ارز دیجیتال متامسک
کیف پول ارز دیجیتال متامسک

در هر صورت، متامسک والتی گرم است و نرم افزار آن برای ذخیره سازی رمزارز نیاز دارد به اینترنت متصل شود و کیف پول های ارز دیجیتال گرم درکلامنیت کمتری از کیف ‌‌پول های ارز دیجیتال سرد دارند؛ ازاین رو، بهتر است ازنگه داری ارزهای دیجیتال روی کیف پول های گرم خودداری و از این کیف پولها فقط برای تریدهای روزانه استفاده کنید و به نکات امنیتی که در مقاله پیشین ارائه کردیم توجه فرمایید.



قابلیت های کیف پول متامسکMetaMask


۱.رابط کاربری زیبا: این والت از یک رابط کاری جذاب و قابل فهم برخورداراست.
۲.زبان های مختلف: کیف پول متاماسک با ۱۸ زبان مختلف عرضه شده که باعث راحت شدن کار کاربران خواهد شد.
۳.نگهداری ان اف تی: توانایی نگهداری توکنهای غیر مثلی را هم دارد.
۴.پشتیبان گیری و بازیابی: یک والت HD است و در نتیجه امکان پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات را فراهم میکند.
۵.کارمزد سفارشی: قابلیت تعیین کارمزد گس به صورت دستی است.
۶.صرافی درون برنامه ای: با همکاری صرافی های کوین بیس و شیپ شیف امکان خرید، فروش و تبادل ETH و توکنهای ERC20 را فراهم کرده است.
۷.مرورگر Dapp: میتوان از طریق مرورگر Dapp موجود در آن با دنیای دیفای، صرافیهای غیر متمرکز، شبکه های اجتماعی غیر متمرکز و بازارهایخرید و فروش توکن های غیر مثلی تعامل داشت.
۸.ارتباط با کیف پول سخت افزاری: میتواند با والت های فیزیکی شرکت های ترزور و لجر هم هماهنگ شود.


کارمزدها در متامسک؟

کارمزدها در متامسک
کارمزدها در متامسک


متامسک براساس وضعیت شبکه، کارمزد گس پیش فرضی را برای هر تراکنش تعیین میکند. کاربران درصورت نیاز، میتوانند کارمزد گس (Gas) و حد گس(Gas Limit) را ازطریق تب Advanced در متامسک تغییردهند.  منظور ازحد گس بیشترین حد مقدار کارمزد گسیاست که کاربر حاضر است برای هر تراکنش پرداخت کند.

دقت کنید که هزینه تراکنش سرعت تأیید تراکنش در دومین بلاک چین غیرمتمرکزدنیا را تعیین میکند و هرچه کارمزد گس بیشتری پرداخت کنید، تراکنش شما زودتر تأیید میشود. متامسک گزینه های سریع ترین و سریع و آهستهبرای کارمزد تراکنش دارد و کارمزد گس براساس ازدحام در بلاک چین اتریوم تعیین میشود و مشکلی که از ۲۰۲۱ تاکنون به عنوان مانعی اصلی برای قراردادهای هوشمند در شبکه وجود دارد و باید توجه کرد که اگر هزینه   گس رابسیار کم تعیین کنید، به احتمال فراوان تراکنش شما در شبکه برای همیشه گیرخواهد کرد و هیچ وقت تأیید نخواهد شد و برای شروع معاملات در کیف پول متامسک به مقدار کمی اتریوم نیاز است، از آنجایی که هزینه های معامله براساس شبکه تنظیم میشوند و کارمزد دریافت شده در هنگام استفاده از شبکهBinance Smart Chain با زنجیره Ethereum متفاوت خواهد بود.

بنابراین درک تفاوت بین شبکه ها و کارمزدهای در نظر گرفته شده در هر یک ازآنها بسیار مهم است و در غیر این صورت ممکن است به سبب پرداخت کارمزدهای بالا متضرر شوید و در نهایت میتوان گفت هزینه خدمات کیف پول متامسک در محدوده ۰.۳% تا ۰.۸۷۵% قرار دارد.



چگونه از کیف پول متامسک نسخه پشتیبان بگیریم؟


فراموش کردن رمز عبور 8 رقمی که در مرحله اول در این کیف پول وارد می کنید یا عوض شدن سیستم کامپیوترتان یا مرورگر و غیره، باعث می شود تا در همین ابتدای کار به فکر گرفتن یک نسخه پشتیبان باشید. حتی برای کسانی که میخواهند کیف پول خود را به یک نرم افزار متصل کنند، واجب است که از آن نسخه پشتیبان تهیه نمایند. اما نحوه گرفتن نسخه پشتیبان از این کیف پول چگونه است؟

در روند آموزش کیف پول متامسک یاد گرفتید که چطور باید کلید خصوصی خودرا در اختیار بگیرید. برای بررسی کلمات بازیابی کیف پول خود می توانید روی آیکون روباه متامسک کلیک کرده و سپس حساب کاربری کیف پول خود راانتخاب کنید. به سراغ بخش setting بروید و از آنجا در انتهایی ترین بخش صفحه به دنبال عبارت Reveal seed words باشید. پس از یافتن آن، روی آن کلیک کنید و سپس کلمه عبور را وارد نمایید. در نهایت بعد از طی کردن این مراحل عبارت و یا کلمات بازیابی برایتان نمایش داده خواهند شد. این عبارت رابه صورت امن در جایی خاص نگهداری کنید. در این صورت هیچ شخصی غیراز خودتان نمی تواند به این کلمات مهم کیف پول اتریوم تان دسترسی داشته باشد.



جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم توضیحاتی کارامد را در خصوص کیف پول ارزدیجیتال متامسک ارائه دهیم و کیف پول متامسک یکی از بهترین و آسان ترین کیف پول ها از نظر تجربه کاربری و استفاده آسان است که امنیت آن تضمین شده است. همانطور که در این مطلب به آن اشاره شد، کیف پول متامسک هرگزاطلاعات شما را جمع آوری نمی کند تا برای کسب سود در آینده به فروشبگذارد. روند بازیابی اطلاعات و دسترسی به موجودی کیف پول تان مانندبسیاری از کیف پول های رایج است و مثل همیشه امیدوارم پر سود باشید.
کیف پول ارز دیجیتال متامسک
کیف پول ارز دیجیتال متامسک

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0