وبلاگ

صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ

صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ
صرافی معرفی

صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ

صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ
صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ

همان گونه که در مقاله بررسی صرافی های ارز دیجیتال به انواع صرافی ها اشاره نموده ایم به صرافی هایی که به عبارت ساده با ایجاد یک محیط بدون اعتماد و بسیار هوشمند، واسطه را از بین می برد که صرافی غیرمتمرکز معاملات خود را از طریق قراردادهای هوشمندانجام میدهد تا پول از دست واسطه ها عبور نکند و در یک صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز سیستم صرافی هیچ کنترلی بر دارایی افراد ندارند صرافی غیر متمرکز میگفتیم;
یعنی تبدیل دارایی‌ به‌ صورت مستقیم از طریق کیف پول شخصی شما انجام می‌شود؛ یعنی شما وارد سایت صرافی ارز دیجیتال‌ می‌ شوید و کیف پول خود را به صرافی ارز دیجیتال متصل می‌کنید و به صورت مستقیم از داخل کیف پول خود ارز را به یک قرارداد هوشمند ارسال می‌کنید تا معامله انجام شود و پس از همان قرارداد هوشمند ارز جدید خود را دریافت می‌کنید که یکی از مشهور ترین انها همین پنکیک سواپ میباشد و به طور کلی پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز نسبتا جدید است که در زنجیره هوشمند بایننس BSC ایجاد شده است و این صرافی از بازارساز اتوماتیک AMM و چندین روش دیگر برای ارائه خدمات به کاربران استفاده می نماید و پنکیک سواپ از مدل بازارساز خودکار (AMM) استفاده می‌کند. درواقع شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را در این پلتفرم معامله کنید، اما هیچ لیست سفارشی وجود ندارد و در آن معاملات به صورت مستقیم با شخص دیگری انجام نمیشوند در حقیقت شما با یک استخر نقدینگی معامله می‌کنید.

بازارساز خودکار یا AMM، یک نوع پروتکل خودکار برای قیمت‌گذاری روی دارایی‌ هاست. در این پروتکل، یک الگوریتم ریاضی مبتنی بر مقدار عرضه و تقاضا قیمت دارایی ‌ها را تعیین میکند.
یکی از مشخصات مشترک صرافی های غیر متمرکز آن است که از User Interface ساده ای برخوردارند و کاربران می توانند با منوهای آن به راحتی کار کنند. در پنل کاربری Pancakeswap، پارامترهای پیچیده‌ و معمول در صرافی های متمرکز وجود ندارد. تیم برنامه نویسی این پلتفرم برای جلب توجه مخاطبان خود، نام ساده پنکیک سواپ را انتخاب کرده اند که خوشایند اکثریت کاربران باشد.(طبق آخرین تغییرات و قوانین صرافی پنکیک سواپ، محدودیت ‌های دسترسی به این صرافی برای کاربران ایرانی صورت میگیرد که جای نگرانی چندانی ندارد. کافیست برای استفاده از امکانات این صرافی از فیلترشکن ‌های با آی پی ثابت استفاده کنید)
صرافی پنکیک سواپ در تاریخ 20 سپتامبر 2020 توسط گروهی ناشناس راه‌ اندازی شده و از آن زمان تاکنون این پلتفرم نه‌ تنها در تعداد کاربران و میزان نقدینگی دارایی ‌های پشتیبانی شده، بلکه در انواع ویژگی‌ های ارائه شده، رشد چشمگیری داشته است.
از زمان تأسیس تاکنون این پلتفرم چندین Upgrade را پشت سر گذاشته و هر کدام از این به‌روزرسانی‌ ها ویژگی و امکانات جدیدی را به پنکیک سواپ اضافه کرده‌ اند. در آخرین به‌ روزرسانی در آوریل سال 2021 پنکیک سواپ به V2 ارتقا پیدا کرد و این به‌روزرسانی سبب شده تا توسعه ‌دهندگان آزادی بیشتری برای بهبود عملکرد آینده پلتفرم داشته باشند.

صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ
صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ

ویژگی های صرافی پنکیک سواپ


۱.استیک کردن و معامله NFTها
۲.امکان خرید توکن در مراحل اولیه قبل از عرضه عمومی

۳.پشتیبانی از 1.647 کوین و 9.152 جفت معاملاتی
۴.عدم پشتیبانی از ارزهای فیات

۵.حجم معاملات بیش از 600 میلیارد دلار
۶.امکان ایجاد استخرهای نقدینگی برای کسب توکن (استخر‌ نقدینگی یا Liquidity Pool، یک محیطی است که افراد میتوانند با سپرده‌ گذاری ارزهای خود در آن، نقدینگی مورد نیاز برای مبادلات توکن‌ ها را فراهم ‌کنند و کسانی که توکن‌ های خود را در استخر‌های نقدینگی سپرده‌ گذاری میکنند، به اصطلاح تأمین ‌کننده نقدینگی نامیده میشوند. درواقع هربار که شما در پنکیک سواپ معامله ‌ای را انجام میدهید، یک کارمزدی پرداخت میکنید که بخش بیشتر آن به جیب تأمین کنندگان نقدینگی میرود.)
۷.دریافت پاداش در ازای استیک کردن CAKE

۸.دارای توکن اختصاصی CAKE و برای اهداف Yield Farming، Staking، سهامداری، شرکت در لاتاری پنکیک سواپ و حکمرانی

صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ
صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ

 

کارمزد صرافی پنکیک سواپ

در تمام پلتفرم‌ های AMM دیگر مانند Uniswap و Sushiswap سیستمی وجود دارد که به موجب آن کاربران نقدینگی استخرها را تامین کرده و در ازای آن توکن ‌های LP (تامین کننده نقدینگی) دریافت میکنند. مالکیت توکن‌ های LP به دارندگان این حق را میدهد تا بخشی از کارمزد معاملات انجام شده در پلتفرم را دریافت کنند.
کارمزد معاملاتی در صرافی پنکیک سواپ زیر 0.2% بوده که از این میان 0.17 % آن به تأمین‌کنندگان نقدینگی و 0.3% باقی ‌مانده آن به خزانه پنکیک سواپ تعلق میگیرد.

معایب و مزایای صرافی پنکیک سواپ


معایب:

۱.فاقد کیف پول   ۲.پیچیده بودن پروسه استیکینگ در پنکیک سواپ از نظر کاربران     ۳.عدم پشتیبانی از اپلیکیشن موبایل

۴.شلوغی شبکه به دلیل محبوبیت بالا       ۵.بالا بودن ریسک از دست دادن دارایی به دلیل ناپایدار بودن استخرهای نقدینگی

مزایا:

۱.امکان ترید توکن‌های BEP20

۲.کارمزد کم در کنار سرعت بالا

۳.دریافت کمیسیون با فراهم کردن نقدینگی صرافی

۴.عدم نیاز به انجام مراحل احراز هویت (KYC) و….

صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ
صرافی ارز دیجیتال پنکیک سواپ

امنیت صرافی پنکیک سواپ


با وجود اینکه تیم توسعه ‌دهنده صرافی پنکیک سواپ کاملاً ناشناس است؛ اما، این پلتفرم توسط چندین شرکت امنیتی برجسته مانند Certik و Slowmist حسابرسی شده است. به دلیل همکاری با شرکت امنیتی CertiK، صرافی پنکیک سواپ تمام محافظ ‌های زیر را دریافت کرده است:

-Security Oracle

-DeepSEA

-The CertiK Virtual Machine

-CertiK Shield

جمع بندی


با توجه به امکانات و مزایایی که این صرافی غیر متمرکز در اختیار کاربران خود میگذارد و همچنین رابط کاربری اسانی را که داراست استفاده از ام در مواقعی به صرفه بوده ولی با توجه به تحریم کاربران ایرانی ما ملزم به استفاده از فیلتر شکن ها یا سرور های مجازی میباشیم و اصلا نگرانی در خصوص بلوکه شدن سرمایه در این خصوص نداشته و برای کار با این صرافی کافی است از یک فیلتر شکن مطمئن استفاده کرده و عملیات خود چه خرید چه فروش را به اسودگی انجام دهید و برای خرید بهتر است تز ترز BNB استفاده کرده و سپس اقدام به خرید ارز دیجیتال خود فرمایید وامیدوارم مطالب فوق کارامد و مثل همیشه پر سود باشید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0