وبلاگ

چگونگی فروش ارز دیجیتال در ایران

when-buy-and-when-sell-crypto-835x429
آموزش دسته‌بندی نشده

چگونگی فروش ارز دیجیتال در ایران

مقدمه

با پیشرفت شگرف و روزافزون ارز دیجیتال و به طور کلی دارایی های دیجیتالی، موضوع خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران، بسیار گسترده شده است. بسیاری از افراد تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتالی، پس از ورود به این حیطه، این سوال برایشان پیش می آید که چگونه باید دارایی ها یا ارز دیجیتال خود را بفروشیم؟ این سوال وقتی جدی تر می شود که این موضوع روشن شود دارایی های دیجیتالی، تنها به صورت آنلاین و در بستر اینترنت به فروش می رسند. در واقع برای خرید یا فروش این دارایی ها، نمی توانیم به صورت حضوری مانند بانک ها، به محلی مراجعه نماییم. در این مقاله می خواهیم موضوعاتی که پیرامون این بحث شکل می گیرد را به صورت کامل بررسی کنیم و روش هایی که برای فروش ارز دیجیتال در ایران وجود دارد را بررسی کنیم. اگر به این موضوع علاقه دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به اطلاعات مفیدی دست یابید.

بسیاری از صرافی های خارجی، ایران را تحریم کرده اند
بسیاری از صرافی های خارجی، ایران را تحریم کرده اند

چگونه می توان پروسه ی فروش ارز دیجیتال را انجام داد؟

پس از اینکه افراد، اقدام به خرید ارز دیجیتال می کنند، منتظر وقوع زمانی برای فروش ارز دیجیتال می باشند. در واقع هنگامی که بحث فروش این دارایی دیجیتال به میان می آید، این جرقه در ذهن افراد به وجود می آید که چگونه چنین کاری ممکن است. پاسخ این سوال بسیار ساده و آسان می باشد. صرافی هایی که افراد در آن اقدام به خرید دارایی و ارز دیجیتال کرده اند، دارای بستری دو طرفه می باشد. در واقع آن ها در طرفی ارز دیجیتال را به فروش می رسانند و در طرفی دیگر، اقدام به خرید آن می کنند. البته که در این صرافی ها، خود صرافی معامله گر نمی باشد و آن ها فقط واسطه ای بین خریداران و فروشندگان می باشند.

حال که متوجه شدیم از خود صرافی برای فروش ارز دیجیتال استفاده کنیم، نیاز است روش هایی که برای این موضوع پیش روی ما قرار دارد را باهم بررسی کنیم. به عبارتی می توان این دارایی های دیجیتالی را در بستر ارزی دیگر، در بستر دلار و یا در بستر ریال تبدیل کرد. در ادامه بیشتر با این روش ها آشنا خواهیم شد.

فروش ارز دیجیتال و دریافت ریال

یکی از روش های متداولی که برای فروش ارز دیجیتال وجود دارد، فروش این دارایی ها و دریافت ریال می باشد. این موضوع درون صرافی های ایرانی وجود دارد. یعنی اگر معاملات خود را درون یک صرافی ایرانی انجام داده اید، می توانید در ازای فروش ارز دیجیتال خود، نقدینگی ریالی دریافت نمایید. اگر تاکنون اقدام به خرید یا فروش دارایی های دیجیتالی درون صرافی های ایرانی نکرده اید، می بایست در این سایت ها ثبت نام کرده و پس از تکمیل فرم های مورد نظر و احراز هویت، معاملات خود را انجام دهید. صرافی های معتبر ایرانی مانند نوبیتکس و رمزینکس، این کار را به راحتی و با سرعت انجام می دهند. همچنین برای اطلاع از سایر صرافی های ایرانی، می توانید در سایت گوگل، جستجویی انجام دهید.

یکی از روش های فروش ارز دیجیتال، دریافت ریال می باشد
یکی از روش های فروش ارز دیجیتال، دریافت ریال می باشد

البته می توان ارز دیجیتال خود را به یک شخص حقیقی فروخت. در این روش، نیاز نمی باشد که شخص به صرافی مراجعه نماید. در این حالت، فروش ارز دیجیتال کمی خطرناک می باشد و انجام آن، مستلزم پذیرش ریسک های موجود می باشد. در واقع همانطور که می توانید به راحتی دلار های خود را به یک شخص بدهید و ریال دریافت کنید، این موضوع برای ارزهای دیجیتالی نیز صدق می کند. البته باید این نکته را نیز فراموش نکنید که پس از انتقال دارایی دیجیتالی، برگشت آن تقریبا امکان ناپذیر می باشد. بنابراین لازم است از تمام فرآیند کاری، اطمینان حاصل نمایید.

در چنین حالتی، توصیه می شود از صرافی برای فروش ارز دیجیتال خود استفاده نمایید. در این روش، هم سرعت و هم امنیت مناسبی دریافت خواهید کرد.

فروش دارایی های دیجیتالی از طریق دریافت سایر ارزهای دیجیتالی

یکی دیگر از روش هایی که پیش روی کاربران ایرانی و سراسر جهان در فروش ارز دیجیتال وجود دارد، دریافت ارز دیجیتال دیگری در ازای فروش ارز خود می باشد. به عنوان مثال اگر شما مقداری بیت کوین داشته باشید و مایل به فروش آن باشید، می توانید در ازای آن، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتالی تهیه نمایید. بسیار از صرافی های معتبر در سراسر جهان از جمله بایننس، اقدام به چنین کاری می کنند. البته این موضوع در برخی از صرافی های داخلی نیز موجود است و بسته به نوع صرافی و ارز دیجیتال، این امکان متغیر می باشد.

اگر قصد دارید چنین تبادلی را انجام دهید، پیشنهاد می کنیم از صرافی های خارجی استفاده نمایید. برای فروش ارز دیجیتال و تبدیل آن به ارزی دیگر، صرافی های خارجی مانند بایننس، علاوه بر حجم بالای تبادل، تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال را پوشش می دهند. به همین علت، انجام چنین معامله ای در صرافی های خارجی، منطقی تر به نظر می رسد. البته در هنگام انجام چین فرآیندی، باید به ریسک تحریم بودن ایران نیز توجه داشته باشید. ممکن است با این عمل، صرافی متوجه ی ایرانی بودن شما شود و دارایی هایتان را بلوکه نماید.

تبدیل ارزهای دیجیتالی به دلار

معمولا این روش از فروش ارز دیجیتال به افراد ساکن در ایران پیشنهاد نمی شود. علت این موضوع نیز این می باشد که برای انجام چنین کاری، نیاز است حساب بین المللی ارزی داشته باشید. به دلیل تحریم ایران، این موضوع برای ساکنین کشور امکان پذیر نمی باشد یا انجام آن بسیار دشوار است. در چنین شرایطی، پیشنهاد می شود برای تبدیل ارز دیجیتال به دلار، از تتر استفاده شود. تتر یک ارز دیجیتال با ثبات می باشد که همواره قیمت آن یک دلار است. همچنین می توان به راحتی تتر را درون کیف پول خود ذخیره کرد. اگر با تمامی این توصیف ها، می خواهید ارز خود را به دلار تبدیل نمایید، در ابتدا باید یک صرافی مطمئن و با تجربه را انتخاب نمایید. سپس از طریق کیف پول بین المللی خود، ارز دیجیتالی خود را به دلار تبدیل نمایید.

خرید و فروش ارز دیجیتال، تنها در بستر اینترنت امکان پذیر می باشد
خرید و فروش ارز دیجیتال، تنها در بستر اینترنت امکان پذیر می باشد

چه زمانی فروش ارز دیجیتال مناسب است؟

یکی از سوالاتی که معمولا افراد مبتدی در بدو ورود خود در بازار رمز ارز ها می پرسند، این می باشد که چه زمانی، فروش ارز دیجیتال منطقی می باشد؟ این سوال کاملا سلیقه ای می باشد و بسته به استراتژی شخص، ممکن است متفاوت باشد. معمولا افراد تریدر و معامله گر، هنگامی که قیمت دچار ریزش شده و به سمت پایین سقوط می کند، در هنگام محدوده های حمایتی، اقدام به خرید آن می کنند. در طرف مقابل، وقتی قیمت ها روند صعودی را طی کرده و به محدوده های مقاومتی می رسند، اقدام به فروش آن ها می کنند. افراد هولدر یا نگهدارنده یا سرمایه گذار، معمولا با چنین منطقی معامله نمی کنند.

آن ها پول و دارایی خود را برای بلند مدت خریداری کرده و پس از گذشت مدتی، اقدام به خروج از بازار می کنند. همانطور که مشاهده کردید، مطابق با نوع استراتژی، می توانید زمان فروش ارز دیجیتال خود را تخمین بزنید. موضوع دیگری که در این زمینه پیش می آید، این می باشد که آیا هر زمان که اقدام به فروش دارایی خود کنیم، می توانیم آن را بفروشیم؟ باهم به موضوع بعدی برویم تا پاسخ این سوال را دریافت کنیم.

فرآیند فروش دارایی های دیجیتالی به دلیل حجم بالا، به سرعت قابل انجام می باشد
فرآیند فروش دارایی های دیجیتالی به دلیل حجم بالا، به سرعت قابل انجام می باشد

آیا فرآیند فروش ارزهای دیجیتالی، به سرعت انجام می شود؟

از جمله سوالات و پرسش های متداول افراد، این می باشد که آیا فروش ارز دیجیتال، به سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام می شود؟ جواب این سوال بله می باشد. اگر تاکنون از دنیای ارز های دیجیتالی خبردار نبوده اید، باید این موضوع را اعلام کنیم که ارز های دیجیتالی، در صرافی های معتبر، دارای گردش بسیار زیادی می باشند. بزرگترین صرافی در این زمینه، بایننس می باشد. در این صرافی به قدری گردش ارز های دیجیتالی زیاد است که در اکثر ارز ها، پس از کلیک روی گزینه فروش، یک ثانیه بعد از آن می توانید وجه نقد خود را در حساب ببینید. نوساناتی که در ارز های دیجیتالی رخ می دهد و شمار افراد معامله گر، باعث این حجم وسیع می شود که بسیاری از قیمت ها را پوشش می دهد.

البته این موضوع در صرافی های ایرانی کمی متفاوت است. به دلیل استقبال کمتر از این صرافی ها، حجم و گردش ارز دیجیتال در این صرافی ها بسیار کمتر از نمونه های خارجی می باشد. البته این موضوع بدین معنا نمی باشد که فروش ارز دیجیتال در صرافی های ایران با اختلال مواجه می شود. فروش ارز دیجیتال در صرافی های داخلی نیز با سرعت مناسبی انجام می شود و بسته به وجود خریدار، می توانید فرآیند فروش ارزهای دیجیتالی خود را به پایان برسانید.

آیا حجم خاصی برای فروش نیاز است؟

پاسخ این سوال، خیر می باشد. برای فروش ارز دیجیتال خود مانند بیت کوین، قادر به فروش حتی مبلغ 100 هزار تومان نیز می باشید. البته این مقدار متناسب با صرافی می باشد. برخی از صرافی ها حداقل میزان فروش 100 هزار تومان و برخی دیگر حداقل فروش 500 هزار تومان را اعلام کرده اند. چیزی که در این موضوع قابل مشاهده است، این می باشد که می توانید به راحتی و با حداقل مبلغ، دارایی دیجیتالی خود را به فروش برسانید.

معامله گران ایرانی، می توانند ارز دیجیتال خود را در صرافی های داخلی یا خارجی به فروش برسانند
معامله گران ایرانی، می توانند ارز دیجیتال خود را در صرافی های داخلی یا خارجی به فروش برسانند

نکته ی بسیار مهم در زمینه ی نگهداری  و فروش ارز دیجیتال

بسیاری از افراد تازه وارد به دنیای ارز دیجیتال، اشتباهی سخت و نابخشودنی انجام می دهند. برخی از این افراد، اقدام به خرید سهم ABC می کنند. آن ها پس از بررسی نمودار و پیاده کردن تحلیل های مختلف، به این باور رسیده اند که این ارز، در کف قیمتی خود قرار دارد و به همین علت، اقدام به خرید آن می کنند. پس از این معامله، فردی به او پیشنهاد می دهد که ارز DEF را بخرد. وی اعتنایی به سیگنال این شخص نمی کند و روی خرید خود پافشاری می کند. پس از گذشت یک ماه، ارز ABC کماکان روی قیمت خریداری شده و اندکی پایین تر، معامله می شود. در چنین زمانی، ارز DEF یک رشد بسیار مناسب 50 درصدی را تجربه کرده است.

در چنین زمانی احتمالا شما خود را مورد سرزنش درباره ی عدم فروش ارز دیجیتال ABC و عدم خرید DEF می کنید. پس از گذشت دو ماه، ارز ABC دچار افت 10 درصدی می شود و در طرف مقابل، ارز DEF رشد 80 درصدی را تجربه می کند. در چنین زمانی، نباید از استراتژی خود دست بکشید. زیرا شما با بررسی بازار و عوامل مختلف، اقدام به خرید این ارز کرده اید و تا زمانی که بازدهی مناسب از آن را بدست نیاوردید، نباید از معامله خارج شوید. در چنین زمانی، شخص معامله گر ارز ABC را فروخته و ارزی که دوستی وی به او پیشنهاد داده را می خرد. پس از گذشته یک ماه، ارز ABC رشد 100 درصدی را تجربه می کند در حالی که ارز DEF دچار سقوط شدید 90 درصدی می شود. در این حالت، شخص از فروش هر دو ارز دیجیتال، متضرر شده است.

نتیجه گیری

از داستان فوق، این برداشت می شود که وقتی استراتژی مناسبی اتخاذ می شود، باید مدتی به این استراتژی زمان داد تا فرآیند خود را به سلامت طی کند. از این شاخه به آن شاخه پریدن و دریافت سیگنال از اشخاص نامعتبر، می تواند منجر به ضرر های هنگفتی شود. در چنین حالتی، فروش ارز دیجیتال باعث از دست رفتن دارایی شخص می شود.

در حال حاضر، حجم معاملات ارز های دیجیتالی، بسیار زیاد می باشد
در حال حاضر، حجم معاملات ارز های دیجیتالی، بسیار زیاد می باشد

در این مقاله، به بررسی روش های موجود در فروش ارز دیجیتال در ایران پرداختیم. همچنین روش های موجود برای فروش دارایی دیجیتال را به صورت کامل و شفاف، توضیح داده ایم. همانطور که بیان کردیم، بسیار از افراد ساکن در ایران، از صرافی های داخلی استفاده می کنند که ریسک تحریم و از دست دادن دارایی در صرافی های خارجی را بسیار کم می کند. از طرفی بسیاری از افراد، اعتقاد و اعتباری در صرافی های داخلی نمی بینند و با وجود تحریم، با دور زدن آی پی وارد صرافی های خارجی می شوند. نکته ی مهم در هر دو موضوع، این می باشد که هر شخص متناسب با سلیقه، عقاید و استراتژی های خود، می تواند روش مناسب خرید یا فروش ارز دیجیتال برای خود را انتخاب نماید.

در انتها امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات لازم را از مقاله فروش ارز دیجیتال در ایران، بدست آورده باشید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0