وبلاگ

انواع کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

exj6bwtqwaxi
دسته‌بندی نشده

انواع کیف پول ارز دیجیتال ایرانی

همان گونه که در مقاله پیشین کیف پول ارز دیجیتال  که به انواع کیف پول ها و بررسی و مزایا و معایب کیف پول ارز دیجیتال خارجی پرداختیم حال به سراغ کیف پول های وطنی و بررسی انها میپردازیم.
همان طور که گفتیم چه به‌ تازگی وارد فضای ارزهای دیجیتال شده باشید و چه کارکشته این عرصه باشید، می‌ دانید در دنیای ارز دیجیتال هرکس باید بانک خودش باشد، بدون کیف پول ارز دیجیتال نمی‌ توان قدم از قدم برداشت!
همان طور که در مقاله کیف پول های ارز دیجیتال اشاره به گرم بودن و سرد بودن کیف پول ها اشاره کردیم امروز به سراغ انواع کیف پول های گرم از نوع نرم افزاری میرویم و به سوالات شما پاسخ میدهیم.
از مهمترین ویژگی هایی که بسیاری از کاربران ایرانی با آن مشکل دارند تبدیل یک ارز به تومان در لحظه می باشد ، توجه کنیم که تمامی کسانی که علاقه به ارزهای دیجیتال دارند به این ارزها به عنوان سرمایه گذاری و یک روش کسب درامد نگاه می کنند به گونه ای که میخواهند زمانی که یک ارز سود چند صد درصدی را داد آن را در لحظه به فروش برسانند و سود خود را از این بازار برداشت کنند ، اما تمامی کیف پول های سطح دنیا از این قابلیت برخوردار نیستند و شما قادر نیستید یک ارز دیجیتال را به فروش برسانید و عملا این امکان در کیف پول ارز دیجیتال ایرانی کاملا برطرف گردیده و تمامی کاربران می توانند هر زمان که احساس کردند ارزهای خود را به دلار یا تومان تبدیل و برداشت کنند.
از دیگر مسائل مهم امنیت میباشد که یکی از فاکتور لازم یک کیف پول ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی به شمار می اید و از آنجایی که در حفظ ارزهای دیجیتال، هر کس به تنهایی مسئول دارایی خویش است، اعتبار و امنیت کیف پول از اساسی ‌ترین معیار های انتخاب آن خواهد بود.
ما به کیف پول ‌هایی نیاز خواهیم داشت که کلیدهای خصوصی را روی دستگاه و یا محیط فیزیکی ذخیره کنند تا سازندگان کیف ‌ها هیچ دسترسی به دارایی کاربران نداشته باشند؛ بدین ترتیب خطری چون تحریم یا بلوکه شدن دارایی وجود نخواهد داشت و این خود یکی از مزایای داشتن کیف پول ارز دیجیتال ایرانی میباشد

یکی از این نوع کیف پول های ایرانی

۱. کیف پول ارز دیجیتال کیف من که اولین سامانه نگهداری ارزهای دیجیتال پیشگام کشور است که با استفاده از شیوه نوین و استانداردهای جدید، تمامی سرویس های نگهداری رمز ارزهای الکترونیک را برای همه افراد اعم از حقیقی و حقوقی آماده کرده است و هر روزه، هزاران تراکنش واریزی و دریافتی، با هدف افزایش  سهم تجارت الکترونیکی در تولید ناخالص ملی و کمک به رشد و توسعه کسب و کارها، بدون کوچکترین خطایی در بستر امن این کیف پول به گردش در می آید؛ همچنین هدف نهایی کیف پول من، داشتن نقش موثر در رشد و ارتقاء کیفیت خریدوفروش ارز دیجیتال در بازار کشور است و در ادامه مزایا و معایب این کیف پول را بررسی میکنیم.

مزایا : ۱.ارائه کیف پول اختصاصی برای هر کاربر
برین منظور که ارائه کیف پول اختصاصی برای هر شخص را می توان یکی از بهترین خدمات این کیف پول دانست که به کاربران ایرانی ارائه کرده است. با استفاده از این قابلیت شما می توانید به راحتی بعد از ساخت حساب کاربری خود، اقدام به ساخت زیر مجموعه با نام دلخواه خود نمایید و موجودی های متفاوتی را در هر کیف پول داشته باشید.

۲.امکان افزایش موجودی ریالی و دلاری
شما می توانید به راحتی بعد از احراز هویت کامل اکانت خود، موجودی ریالی و دلاری خود را افزایش دهید و اقدام به خرید هر نوع ارز دیجیتال نمایید.

۳.قابلیت نگهداری ارز دیجیتال برای سالیان طولانی
ساختار این کیف پول به گونه ای طراحی شده است که سرمایه کاربران را به دو صورت سرد و گرم نگهداری می کند و شما می توانید برای بلند مدت ارزهای دیجیتال خود را در آن سرمایه گذاری کنید.

۴.عدم امکان تحریم
موجودی کاربران در کیف پول من وابسته به هیچ کشور بیگانه ای نبوده و هیچ کشوری نمی تواند کاربران را تحریم یا محدود کند.

۵.قابلیت نگهداری ارز دیجیتال برای سالیان طولانی
ساختار این کیف پول به گونه ای طراحی شده است که سرمایه کاربران را به دو صورت سرد و گرم نگهداری می کند و شما می توانید برای بلند مدت ارزهای دیجیتال خود را در آن سرمایه گذاری کنید.

۶.هر نوع ارز دیجیتالی را می توان به ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کرد
پشتیبانی از رمز ارز های مختلف

۷.سامانه از درگاه های مطمئن بانکی استفاده می‌کند و تمامی مجوزهای لازم را دارد.

۸.امکان تبدیل ارز به ارز دیگر یعنی شما می توانید به راحتی با استفاده از این کیف پول بیت کوین خود را به اتریوم تبدیل کنید یا بالعکس.

 

کیف پول صرافی چیست؟


در کیف پول صرافی، کلیدهای خصوصی شما روی سرور صرافی هم نگهداری می‌شوند. به بیانی دیگر شما به یک فرد یا شرکت ثالث اعتماد می‌کنید که امنیت سرمایه‌ های شما را حفظ کند و در صورت لزوم آن‌ ها را به آدرس دیگری بفرستد. این نوع کیف پول مسئولیت‌ های شما را کاهش می‌ دهد اما معایب متعددی هم دارد.
اکثر کیف پول‌ های رمزارزی که در فضای وب وجود دارند از جمله کیف پول‌‌ های صرافی، از نوع امانی هستند. کلیدهای خصوصی این نوع کیف پول در اختیار صرافی قرار دارند و مسئولیت تامین امنیت آن هم برعهده خود صرافی است. اما به دلیل اینکه کیف پول صرافی به صورت متمرکز مدیریت می ‌شود، هک کردن و آسیب دیدن آن خیلی راحت است و به همین خاطر اکثر کارشناس ‌ها توصیه می‌کنند سرمایه ‌های خودتان را داخل کیف پول صرافی نگهداری نکنید و از این کیف پول فقط در زمان ترید کردن استفاده کنید که بسیاری از این نوع کیف پول های صرافی از جمله نوبیتکس و…. در دسترس کاربران ایرانی میباشد.
و از مزایای این نوع هم میتوان به خاطر راحتی زیاد آن را انتخاب کرد. این کیف پول ها به صورت یکپارچه با سیستم خرید و فروش صرافی عمل می ‌کند و برای کاربرانی که قصد دارند به صورت مرتب معامله کنند گزینه مناسب ‌تری به شمار می ‌رود ولی معایب هایی هم از جمله ساختار متمرکز آن است که از مهمترین معایب به شمار میرود این ساختار باعث می‌شود که کیف پول به راحتی در معرض هک قرار بگیرد و هکرها به راحتی بتوانند رمزارزها یا اطلاعات هویتی شما را به سرقت ببرند و یا  در صورتی که مشکلی برای سرور صرافی پیش بیاید، این احتمال وجود دارد که سرمایه کاربر به صورت کامل از دست برود و هیچ روشی هم برای بازیابی آن وجود نداشته باشد. برای مثال در صورت هک شدن یا از کار افتادن سرور صرافی، ممکن است تمام دارایی ‌های شما در خطر بیفتند و در صورتی که صرافی از نظر قانونی دچار مشکل شود سرمایه شما هم مسدود خواهد شد و تا زمان مشخص شدن وضعیت صرافی، به آن دسترسی نخواهید داشت.

تفاوت کیف پول شخصی و کیف پول صرافی

با استفاده از کیف پول شخصی، شما اختیار کامل کلیدهای خصوصی خودتان را در اختیار خواهید داشت و تنها روش در خطر افتادن سرمایه ‌های شما، این است که دستگاهی که کیف پول روی آن قرار دارد را گم کنید. اما در کیف پول صرافی، کلیدهای خصوصی در اختیار صرافی قرار دارند و کنترل کامل کیف پول در اختیار شما نیست.
کیف پول‌های شخصی تحت عنوان non-custodial یا غیرامانی شناخته می ‌شوند و تقریبا شبیه به همان کیف پولی است که برای نگهداری اسکناس و پول ‌های کاغذی از آن استفاده می‌کنید. با استفاده از این نوع کیف پول، شما کنترل کامل دارایی ‌های شخصی خودتان را در اختیار دارید و هیچ کس نمی‌تواند از آن‌ ها استفاده کند. مسئولیت نگهداری و حفظ رمزارزها هم در این روش کاملا برعهده شماست و در صورتی که کیف پول به هر دلیلی گم شود، می‌توانید با عبارات امنیتی آن را بازگردانید و در صورت فراموش کردن عبارات پشتیبان، دسترسی شما به دارایی ‌هایتان از بین می‌رود.
و در نتیجه و به صورت کلی به صورت کلی بهتر است فقط ارزهایی که قرار است با آن‌ ها ترید کنید را داخل کیف پول صرافی نگهداری کنید و تمام ارزهای دیگر را به کیف پول شخصی خودتان انتقال دهید. همچنین در صورتی که قرار نیست خیلی ترید کنید و بیشتر قصد دارید ارزهای دیجیتال خریداری شده را به صورت طولانی مدت نگه ‌داری کنید، بهتر است آن‌ ها را به یک کیف پول سخت افزاری منتقل کنید و نکته حائز اهمیت این است که صرافی کیف پول نیست.

سوالات متدوال

 

۱. آیا از صرافی بایننس یا دیگر صرافیها میتوانیم ارز دیجیتال را به کیف پول ارز دیجیتال ایرانی انتقال دهیم؟

بله، می‌ توانید از صرافی‌ ها و کیف پول‌ های دیگر، ارزهای خودتان را به کیف پول انتقال دهید. برای مثال، جهت انتقال بیت کوین از بایننس آدرس کیف پول بیت کوین خودتان را در صرافی بایننس وارد کنید. برای اینکار نیاز به کیف پول واسط ندارید.

۲.آیا دیگران متوجه میشوند که ما از کیف پول ارز دیجیتال انتقال میدهیم؟

با انتقال بیت کوین یا دیگر رمزارزها از کیف پول به هر کیف پول دیگری در سایت ‌های خارجی و داخلی، هیچ کسی متوجه نمی‌شود که این انتقال از ایران صورت گرفته است و در واقع، با ارسال ارز از صرافی ایرانی به صرافی خارجی یا برعکس، از روی آدرس کیف پول شما نمی‌توانند به هویت شما پی ببرند. برای مثال، آیا شما می‌توانید به ما بگویید این آدرس ۱A1zP1eP5QGefi2DMPTfTL5SLmv7DivfNa متعلق به چه کسی در چه کشوری است؟!

۳.کیف پول من هربار که وارد می شوم آدرس جدید میسازد آیا این درست است؟
بعضی کیف پول ها اینگونه هستند که این برای امنیت کیف پول شما است. این روش معروف به HD-Safe است و به این نوع کیف پول ها کیف پول HD میگویند. بدین معناست که با هربار انجام یک تراکنش آدرس جدیدی برای کیف پول شما ساخته می شود. این امکانی بسیار کارآمد است زیرا باعث می شود ردیابی تراکنش های شما بسیار دشوارتر و همچنین محاسبه دارایی شما توسط هکر ها غیر ممکن شود. اگر شما احتیاج به انتقال حجم بالایی از سکه های خود دارید، بهتر است این انتقال را در قالب چندین تراکنش انجام دهید.

جمع بندی

به صورت کلی شما میتوانید از انواع کیف پول های ارز دیجیتال چه ایرانی و چه خارجی استفاده نمایید ولی با احتساب تنوع و رابط کاربری های گوناگون در کیف پول ارز دیجیتال خارجی بیشتر کاربران ایرانی تمایل به استفاده از کیف پول های خارجی دارند و امیدواریم که در این راستا هم پیشرو و کیف پول های گوناگونی را با تنوع و دسترسی و رابط کاربری راحت و امن را مشاهده کنیم و البته که در صرافی های ایرانی کیف پول را میتوان مشاهده کرد و طبق نوع استفاده هر شخص کیف پولی متناسب را باید انتخاب و مورد استفاده قرار داد.
امیدوارم این مقاله هم به شما در انتخاب و بررسی کیف پول ارز دیجیتال راهنمایی لازم را ارائه داده باشد و مثل همیشه پر سود باشید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0