وبلاگ

معرفی صرافی ارز دیجیتال خارجی

0iol4voql41v
دسته‌بندی نشده

معرفی صرافی ارز دیجیتال خارجی

همان طور که در مقاله صرافی ها به بررسی معایب و مزایا صرافی ها پرداختیم حال میخواهیم به معرفی انواع و نحوه باز کردن حساب را با شما در میان بگذاریم.
در مقاله پیشین خواندیم که برای خرید و فروش یا به صورت کلی برای معامله ارز های دیجیتال شما میبایست از محلی به نام صرافی ارز دیجیتال که کاملا مشابه به صرافی هایی که ارز رایج ارائه میدهند استفاده و خریداری فرمایید و صرافی ارز دیجیتال یک پلتفرم آنلاین است که رایج ترین روش برای خرید و فروش ارز دیجیتال به حساب می آیند و صرافی های ارزهای دیجیتال به دو دسته صرافی متمرکز (Centralized Exchange) که  به صرافی ارز دیجیتال که توسط یک یا چند شرکت اداره و کنترل میگردد که بر روی دارایی شما کنترل دارد گویند. و صرافی غیرمتمرکز (Decentralized Exchange) که  به صرافی هایی که به عبارت ساده با ایجاد یک محیط بدون اعتماد و بسیار هوشمند، واسطه را از بین می برد که صرافی غیرمتمرکز معاملات خود را از طریق قراردادهای هوشمندانجام میدهد گویند.
حال به سراغ معرفی انواع و به بررسی مزایا و معایب انها میپردازیم.


معرفی برترین صرافی های خارجی ارز دیجیتال

۱.صرافی بایننس (Binance)

یکی از مشهور ترین صرافی هایی که اگر در این بازار فعالیت داشته باشید حتما اسم و رسم و اوازه ان به گوش شما رسیده یا از ان استفاده میکنید.
صرافی بایننس از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را توسط یک شرکت چینی در کشور مالت آغاز کرده است و بایننس نزدیک به ۶۰۰ جفت تجاری مختلف در میان ارزهای رمزنگاری شده متنوع دارد و نیز برخی از جفت ‌های فیات/ رمزارز را ارائه می‌دهد، اما بیشتر جفت‌ های آن از گروه ارزهای رمزنگاری شده است. این صرافی در این مدت ‌زمان کم توانسته است تا به ‌سرعت از رقبای خود سبقت بگیرد و بسیار زیاد پیشرفت کند. کاربران این صرافی می ‌توانند در معاملات خود از ارزهای دیجیتال مختلف استفاده کنند و از امکانات پیشرفته این صرافی نظیر معاملات اسپات، مارجین، وام‌ دهی، معاملات آتی و استک استفاده کنند و سرمایه خود را افزایش دهند و کارمزدی که دریافت می ‌کند ۰.۱ درصد برای ارسال‌ کننده و ۰.۱ درصد برای دریافت ‌کننده می‌ باشد و این صرافی کاملاً مناسب افرادی است که مایل به تجارت یا سرمایه‌ گذاری درالت کوین ‌های کمتر شناخته شده هستند و برخی از ویژگی های این صرافی را با هم بررسی میکنیم.

مزایا: ۱.دریافت کارمزد کمتر نسبت به رقبا. ۲.تنوع گسترده از ارزهای رمزنگاری شده و جفت ‌های معامله ۳.پشتیبانی از ۱۵ ارز فیات ۴.شتیبانی از حدود ۶۵۰ جفت ارز ۵.انجام حجم معاملات بسیار بالا با حجم روزانه بالای ۳ میلیارد در روز
معایب: ۱.طراحی شده برای کاربران حرفه ‌ای تر و رابط کاربری به نسبت پیچیده  ۲. تحریم بودن کاربران ایرانی ۳.جفت ‌های معامله ‌ای کمتری از کاربران بین المللی اش

۲.صرافی کوکوین (Kucoin)

از دیگر صرافی های معتبر و مشهور به این صرافی نیز میتوان اشاره کرد که این صرافی نیز در سال ۲۰۱۷ توسط Michael Gan و Eric Don راه اندازی شد و این صرافی که اعضای بنیان گذار آن افراد با تجربه و خبره در حوزه ارزهای دیجیتال هستند، یکی از مطمئن ترین و پیشرفته ترین پلتفرم های خرید، فروش و تبدیل است که از بیش از ۲۰۰ نوع رمزارز از جمله Bitcoin ،Ethereum ،Tron ،USDT ،NEO ،XRP KCS و… پشتیبانی میکند که این صرافی نیازی به VPN و VPS ندارد و به راحتی می توانید وارد این صرافی شوید و معاملات خرید، فروش و تبدیل خود را انجام دهید و در ادامه مزایا و معایب انرا بررسی میکنیم ولی شاید برخی از ویژگی های این صرافی برای شما جالب و حائز اهمیت باشد که انرا ذکر میکنیم :
۱.مجهز به پلتفرم موبایل و دسکتاپ ۲.فراهم کردن شرایط انجام معامله بدون اهراز هویت ۳.دارای بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال و ۴۰۰ بازار مختلف ۴.دارای رابط کاربری ساده و بسیار کارآمد حتی برای افراد مبتدی ۵.نقدینگی بالا، پشتیبانی از دارایی های متنوع، فیات و سرویس مختلف ۶.دارای بخش تیکت برای پاسخ به سوالات کاربران ۷.دارای بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال و ۴۰۰ بازار مختلف
حال به سراغ مزایا و معایب این صرافی میرویم که شامل:
مزایا: ۱.کامزد پایین معاملاتی ۲.ارائه جفت ارزهای مختلف و متنوع ۳.دارای امنیت بسیار بالا و مجهز به سیستم تایید هویت دو عاملی ۴.مجهز به روش های معاملاتی پیشرفته مانند فیوچرز، مارجین و استاپ لاس ۵.امکان دریافت سود به واسطه نگهداری رمز ارز موجود در والت
معایب :۱.محدود بودن روش های پرداخت ۲.محدود بودن منابع آموزشی حوزه ارز دیجیتال در صرافی کوکوین ۳.داشتن امکانات پیشرفته برای افراد بسیار مبتدی مناسب نیست

۳.صرافی کوین بیس (CoinBase)

از دیگر صرافی هایی که میتوان به ان اشاره کرد که از پر کاربردترین صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده همین صرافی کوین بیس میباشد که سه سال پس از انتشار کد بیت کوین، در سال ۲۰۱۲ کوین بیس تأسیس شد که یک طرافی دارای مجوز و کاملاً قانون‌ مند است. کوین بیس در حال حاضر مجوز فعالیت در بیش از ۴۰ ایالت و ناحیه از آمریکا را دارد که در ادامه بررسی این صرافی را ارائه میکنیم.

مزایا : ۱.نقدیندگی بسیار بالایی دارد. ۲.رابط کاربری بسیار ساده است. ۳.طیف گسترده‌ ای از آلت کوین‌ ها را پوشش می‌دهد.
معایب : ۱. کاربر دسترسی به کلیدهای کیف پول و کنترل  انرا ندارد  ۲.این صرافی نسبت به دیگر صرافی ‌ها به میزان و تنوع دلخواه خود آلت کوین نمی ‌یابند.

بهترین نکات جهت انتخاب صرافی ارز دیجیتال

برای انتخاب صرافی های ارز دیجیتال باید به یک سری نکاتی توجه کنیم که در ادامه با هم بررسی میکنیم:

۱. حجم معاملات (Volume)

زیاد بودن حجم معاملات در یک صرافی دو مزایا اصلی دارد. اولاً در نگاه کلی در هر بازاری که حجم بزرگتری دارد امکان دستکاری بازار کمتر است و می‌ توان با اطمینان بیشتری به روندهای آن برای انجام معاملات اعتماد کرد. ثانیاً وقتی حجم معاملات یک صرافی بیشتر است معنایش تعداد بیشتر معامله‌گران و وجود پول بیشتر در صرافی است. در نتیجه خرید و فروش در آن با سهولت و راحتی بیشتری انجام می‌شود. یعنی می‌توانید دارایی خود را سریع ‌تر بفروشید و خریدهایتان را هم با سرعت بیشتری انجام دهید.

۲.کارمزد(Fees)

به صورت کلی صرافی ارز دیجیتال در صورت برداشت (Withdraw) و واریز (Deposit) ارز دیجیتال از شما کارمزد (Fee)  دریافت میکند که حتی بعضی از صرافی ها برای نگهداری ارز دیجیتال شما هم مقداری کارمزد دریافت می ‌کنند این کارمزدها معمولاً در حدی هستند که نباید آنها را نادیده گرفت که این کارمزد منبع اصلی درآمد صرافی های دیجیتال است و لازم به ذکر است که هزینه‌ های واریز براساس نوع واریز متفاوت است و در بعضی مواقع صرافی ارز دیجیتال برای جلب رضایت و تشویق کاربران خود و تامین اعتبار خود هزینه ‌های واریز از هزینه ‌های برداشت را کمتر دریافت میکند و صرافی های خارجی ارز دیجیتال هزینه معاملات از 0.1% تا بیشتر از 1% متغیر است.

۳. تعداد پشتیبانی از کوین های مختلف

اگر معامله‌گر حرفه‌ ای ارزهای دیجیتال باشید شاید تعداد کوین ‌های قابل معامله در یک صرافی هم برایتان مهم باشد و با توجه به امار سایت coinmarketcap به ترتیب صرافی ارز دیجیتال هاتبیت-Hotbit با پشتیبانی از ۹۳۴ کوین در صدر این جدول قرار گرفته و به دنبال ان صرافی ارز دیجیتال ‌Bilaxy با تعداد ۷۱۱ کوین و همین گونه به ترتیب تا صرافی های مختلف لیست میشوند.

۴.امنیت صرافی ارز دیجیتال

امنیت صرافی های ارز دیجیتال بسیار مهم و حیاتی است و باید به آن توجه خاصی داشته باشید. یکی از بهترین مراجع برای بررسی امنیت صرافی ها سایت cer.live است. این سایت صرافی ها را براساس سه معیار Proof Of Funds، تست باگ باونتی (Bug Bounty) و تست نفوذپذیری (Penetration Test) رتبه ‌بندی کرده و با توجه به هم شدن صرافی کریپتوپیا که در سال ۲۰۱۹ هک شد و بسیاری از جمله کاربران ایرانی هم متضرر شدند و صرافی های دیگری مثل کوین‌چک، کوین ریل و حتی بایننس هم در گذشته نه ‌چندان دور هک شده‌ اند پس موضوع امنیت بسیار حائز اهمیت میباشد.

۵.سهولت استفاده و رابط کاربری

شاید نتوان به ‌راحتی مشخص کرد که کدام صرافی ارز دیجیتال ساده‌ ترین و بهترین رابط کاربری را به مخاطب ارائه می ‌دهد. چون نیاز مخاطبین مختلف از یکدیگر متفاوت است و این موضوع تا حد زیادی هم سلیقه ‌ای است ولی میتوان به صرافی Coinbase اشاره کرد که از محبوب ترین صرافی ها به علت امکان سرمایه گذاری با دلار را داراست نام برد.

۶.تعداد جفتارزهای دیجیتال قابلمعامله در صرافی (Cryptocurrency Pairs)

معامله جفت ارز دیجیتال به معامله ‌ای گفته می ‌شود که همزمان با فروش یک ارز دیجیتال، ارز دیجیتال دیگری را خریداری کنید. یعنی 2 ارز دیجیتال مستقیماً با هم مبادله می‌شوند. به‌ عنوان مثال شما می ‌توانید در یک معامله جفت ارز، بیت کوین خود را بفروشید و در ازای آن، تتر دریافت کنید. بدون اینکه نیاز باشد برای خرید تتر، بیت کوین خود را به ریال یا دلار تبدیل کنید. تعداد جفت ارزهای قابل معامله در همه صرافی ها با هم برابر نیست و شما نمی ‌توانید در هر صرافی هر ارز دیجیتالی را با ارز دیجیتال دلخواه دیگری معامله کنید. اهمیت این موضوع در این است که مثلاً اگر در یک صرافی امکان معامله بیت کوین با اتریوم وجود نداشته باشد و شما قصد داشته باشید مقداری بیت کوین بفروشید و در عوض آن اتریوم بخرید، باید یک بار بیت‌ کوین را مثلاً به تتر تبدیل کنید و بعد با تتر اتریوم بخرید. یعنی دو بار باید کارمزد بپردازید که به ‌صرفه نیست.

در نتیجه این شش موردی که نام برده شد را می ‌توان مهمترین عوامل در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال که هر کاربری باید به آن توجه کند در نظر گرفت. ولی موارد دیگری هم هستند که هر معامله‌گر بسته به نیاز خود باید به آنها توجه کند. به‌ عنوان‌ مثال می‌توان به امکان معاملات اهرمی (Leverge)، امکان معامله در بازار Future، امکانات معاملاتی پیشرفته (Advanced trading features) و امکان سرمایه‌گذاری در مشتقات (Derivates) اشاره کرد که معامله‌گران بنابر نیاز خود می‌ توانند صرافی که چنین امکاناتی در اختیارشان قرار میدهد را انتخاب کنند که دارا بودن این مزایا هم قابل تامل و بررسی میباشد.

 

برترین صرافی های ارز دیجیتال از نظر CoinMarketCap

برای سهولت در انتخاب میتوانید رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال را در سایت های معتبر مانند Coinmarketcap  که که یکی از مراجع مهم برای همه اطلاعات در زمینه ارزهای دیجیتال است مشاهده کنید که به برخی از انها میپردازیم:
۱.Binance
Huobi Global.۲
Coinbase Exchange.۳
Kucoin .۴
و دیگر صرافی های معتبر را میتوان در این جدول دید و نام برد.

داشتن کیف پول اختصاصی در صرافی

یکی از ویژگی‌ های یک صرافی دیجیتال معتبر و خوب، در اختیار قرار دادن کیف پول اختصاصی برای مشتریان خود است. جا به جایی رمزارز بین صرافی و کیف پول ما را به پرداخت کارمزد ملزم می‌کند.

حال اگر صرافی، خود کیف پول اختصاصی داشته باشد، دیگر نیازی به انتقال داراییمان به کیف پول دیگری نیستیم و کارمزدی هم پرداخت نمی‌کنیم. صرافی ‌های که کیف پول اختصاصی در اختیار مشتریان خود قرار می‌ دهند از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

سوالات متداول

۱.ایرانیان در کدام صرافی های خارجی نمیتوانند فعالیت کنند؟
صرافی های دیجیتال خارجی که ایرانیان را تحریم کرده اند شامل بایننس و کوین بیس هستند که راه کار هایی برای دور زدن این تحریم ها موجود میباشد.

۲.صرافی ارز دیجیتال چگونه کسب درامد میکنند؟
صرافی های ارز دیجیتال به عنوان واسطه ای بین خریدار و فروشنده عمل می کنند و از طریق کارمزد و هزینه های معاملاتی درآمد کسب می کنند.

۳.چرا صرافی های ارز دیجیتال تفاوت قیمت دارند؟

صرافی های ارز دیجیتال با توجه به میزان عرضه و تقاضای مشتریان خود، کمی اختلاف قیمت با یکدیگر دارند.

جمع بندی

شاید نتوان یک صرافی ارز دیجیتال را به‌ عنوان بهترین صرافی معرفی کرد ولی در این مطلب سعی کردیم تا مواردی که برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید به آنها توجه کنید را مطرح کنیم و توجه به حجم معاملات صرافی، کارمزدهای صرافی، تعداد آلت کوین هایی که صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند، تعداد جفت ارزهای قابل معامله، امنیت صرافی و رابط کاربری ساده آن مواردی هستند که باید برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال به آنها توجه کرد و این مطلب به شما در انتخاب صرافی ارز دیجیتال مورد نظر شما کمک کرده باشد و در انتها امیدوارم مثل همیشه پر سود باشید.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0